Automobilska tehnologija svakim danom napreduje, a porastom potražnje za automobilima proizvođači pokušavaju na sve načine poboljšati svoju ponudu značajnijim sadržajem. Primjerice, radio je zamijenjen informacijsko-zabavnim sustavima, dok je pouzdana ručica parkirne kočnice postala elektronička sklopka.
Mnoge od novih značajki su zaista korisne i pružaju veću razinu sigurnosti, udobnosti i povezanosti, poput prilagodljivog tempomata, upozorenja za "mrtvi kut" i sustav kamera za parkiranje od 360 stupnjeva jer su današnji auti sve nepregledniji. Istodobno, integracije Apple CarPlaya i Android Auta, kao i 4G LTE WiFi hotspot, omogućuju vozačima da budu više povezani s vanjskim svijetom.
Međutim, neke od novih značajki su manje korisne, ili čak beskorisne. Pred vama je popis 10 takvih značajki koje se mogu pronaći u modernom automobilu...
1. Integracija društvenih mreža
Jasno je kako je naše društvo u posljednjih 10 godina postalo vrlo usmjereno na društvene medije. Facebook, Twitter i Instagram postali su glavni kanali kroz koje komuniciramo, zbog čega su ih automobilske kompanije počele koristiti kao prodajnu točku svojih informacijsko-zabavnih sustava. Pravo pitanje je: trebamo li zaista komunicirati s drugim osobama dok vozimo automobil? Odgovor je jasan. Svatko tko ozbiljno osjeća potrebu za korištenjem društvenih mreža za vrijeme vožnje, trebao bi potražiti liječenje od ovisnosti o njima i prestati riskirati živote drugih. Honda, Toyota, Audi i Mercedes već to nude...
2. Kontrola gestikulacijama
Geste su odavno jedna od bitnih metoda ljudske komunikacije. Njima možete prenijeti poantu, raspoloženje ili odgovor. Ako dobro razmislite, gestikulacija je način komunikacije kojom smo naučili prelaziti jezične barijere i sporazumjeti se sa strancima. Ali, komuniciranje sa strojevima gestikulacijom? Ovdje često dolazi do davanja nejasnih i nedvosmislenih uputa, dok je pritisak tipke ili prekidača stroju sasvim jasan i binaran. Ova značajka, izmišljena kako bi vam olakšala komunikaciju sa strojem, često ima suprotan učinak – pokušaj smanjivanja klima uređaja rezultira tako da izgledate kao da tjerate muhe oko glave.
3. Kontrole otvora ventilacije na zaslonu osjetljivom na dodir
Od uvođenja zaslona osjetljivog na dodir u automobile, proizvođači pokušavaju pronaći nove načine kako smanjiti broj tipki i ručica u njima. Najbolji primjer je Porsche Panamera, koja koristi ovakvu značajku. Iako je ona kao koncept zanimljiva, smeta u svakodnevnom radu. Ulazak u podizbornik informacijsko-zabavnog sustava radi podešavanja zračnih otvora samo dodaje nepotreban korak u tradicionalno vrlo jednostavnom zadatku. Ni same kontrole klime na "touch" također nisu najsretnije rješenje.
4. Prepoznavanje glasa
Prepoznavanje glasa u teoriji je zapravo vrlo korisna značajka, no postoji ogroman problem – ljudi pričaju određenim naglaskom i dijalektom. Zamislite vrijeme i trud koji su potrebni kako bi se svaki naglasak i dijalekt pravilno ukucali u softver za prepoznavanje glasa - nemoguće je. S druge strane, možemo zamisliti odličnu alternativu – gumb.
5. Automatizirana vrata
Čini se kako su automatizirana vrata kao značajka automobila puno korisnija nego što zaista jesu. Ako zamišljate kako se vrata magično otvaraju kad se približite automobilu, a zatim zatvaraju nakon što uđete ili izađete, to nije baš točno. Trenutna tehnologija automatiziranih vrata, za limuzine poput Lexusa LS 460, korisna je samo za onu rijetku priliku kada vrata ne zatvorite dovoljno jako. Automobil će osjetiti da vrata nisu potpuno zatvorena i zatvorit će ih sam. Dakle, vrata trebaju biti zatvorena, ali ne zatvorena do kraja – kako je ovo uopće postalo "in"? U novom Mercedesu EQS recimo vrata možete zatvoriti - gestom. Zar je tako teško primiti kvaku i zatvoriti vrata?
6. Elektronička parkirna kočnica
Ručne kočnice korisne su prilikom parkiranja na kosim ili neravnim površnima, imaju jednostavan zadatak i funkcioniraju na binarnom principu – da, ne.
Mnogi proizvođači zamijenili su je elektroničkom, neke od njih se čak upravljaju preko zaslona osjetljivim na dodir. Pitamo se, zašto? Nije li nepotrebno previše komplicirati nešto tako jednostavno i učinkovito kao što je ručna kočnica. Tu su i nedostaci; iako postoji od 2002. godine, nije savršena. Elektronička parkirana kočnica često zahtjeva dijagnostiku i servisiranje, a ako iz bilo kojeg razloga imate problema s njom, postoji vjerojatnost da se neće otpustiti.
7. Krovni otvor / panorama
Krovni otvor u automobili se čini kao polovičan pristup pružanja kabrioletskog iskustva. Bili su vrlo popularni od 1970-ih i 80-ih za malo propuha kad auti još većina auta nije imala klimatizaciju. Iako se u suštini može reći kako pruža nekakvu razinu komfora, krovni otvor ima svoje mane, navest ćemo nekoliko. Primjerice, veoma su teški i automobilu dodaju gotovo 30 kilograma, a poznati su i po propuštanju vode tijekom kiše. U tom slučaju, njihov popravak je izrazito skup. Konačno, krovni otvori kvare aerodinamiku automobila. Kad se "stave na vagu", njihova je korisnost upitna. Još klasičan "šiber" i ima nekog smisla ali fiksni stakleni krovovi su totalna glupost.
8. Lažni završeci ispuha
Čemu to? To je kompletna laž i jedan od najgorih trendova u dizajnu ikad. A imaju ih svi, od Mercedesa, Audija pa do modela jeftinijih marki. Platiti auto 300, 400.000 kuna i imati lažni, moćniji, završetak ispuha totalna je budalaština. Nećemo više ni kap tinte trošiti na tu glupost...
9. Sintetizator zvuka motora
Postoje ljudi koji obožavaju prirodan zvuk motora, zvuk izgaranja goriva u cilindru, zvuk toka ispušnih plinova kroz cijev, dok neki preferiraju tišinu koju pružaju električni automobili. I to je sasvim u redu. Međutim, propisi emisija s vremenom rezultirali su motorima manjeg kapaciteta i manjeg broja cilindara. Tako su sve češći slučaj postali sintetizatori zvuka motora koji proizvode umjetan zvuk motora – monotono zujanje. Vjerojatno ste čuli za BMW digitalne simulatore što već i mnogo automobilskih marki koristi. Primjerice, Peugeot 308 GTI je odličan hot hatch, sve dok ga ne prebacite u sportski mod i čujete lažno zujanje. Ima još puno takvih.
10. Autonomna vožnja
Vožnja automobila je privilegija, a ne obveza. Automobil je proizvod stotina godina pokušaja i pogrešaka, potaknuta razmišljanjem o boljem "sutra". Jednostavno nije pravedno, prema ljudima koji su ga razvijali do danas, da nam ga zasmeta voziti. S druge strane, vožnja vlakom ili tramvajem je dosadnija nego samostalno upravljanje ovim izumom u koje je toliko vremena utrošeno. U jednom članku Top Geara savršeno je sročeno: "želite li da vas netko drugi odvede kamo trebate? Sjednite u vlak. Mi ostali vozit ćemo tamo gdje želimo doći, i ako imamo trunku savjesti, čudit ćemo što imamo sreću živjeti u ovom trenutku ljudske povijesti".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....