tehnologija

Golem skok: U Geelyju tvrde a imaju novu bateriju koja može trajati milijun kilometara ili 50 godina

Kinezi odvažno tvrde da na temperaturama od – 30 stupnjeva Celzija i dalje zadržava 90,54 posto svog kapaciteta

Geely baterija

 Geely

Geely je predstavio novu litij-željezo-fosfatnu bateriju za električna vozila, za koju tvrde da će biti postojanih performansi i nakon milijun kilometara odvoženih u e-vozilu. Također, tvrde da ima rok trajanja od 50 godina, puni se znatno brže, radi bolje u ekstremno hladnim uvjetima te je otporna na razna ‘zlostavljanja‘, poput primjerice čestih punjenja do 100 posto.

Nova baterija je smanjenih dimenzija, što jasno pogoduje ugradnju u e-aute, omogućuje gušće punjenje njenih članaka te je sigurnija. Koristi materijale za elektrode s više elemenata kako bi se značajno smanjila brzina unutarnje kemijske reakcije, što je kako iz Geelyja tvrde jedan od glavnih razloga zašto ova nova vrsta baterije može ponuditi produljeni vijek trajanja.

Kineska tvrtka garantira 3500 punjenja, što bi odgovaralo ekvivalentu od milijun prijeđenih kilometara, a sve to s minimalnim utjecajem na sami kapacitet baterije. Ne samo da će produženi životni vijek pomoći rezidualnoj vrijednosti rabljenih električnih vozila, već Geely kaže da će smanjiti emisije ugljika za više od 80 tisuća tona godišnje. Sami članak ima kapacitet od 192 Wh/kg i približno je 40 posto manji nego kod tradicionalne baterije.

Opsežni testovi koje je proveo Geely pokazali su dodatna poboljšanja kod rada nove baterije. Naime, na istom brzom punjaču klasična baterija punila se od 10 do 80 posto za 27 minuta, dok je novoj Geelyjevoj trebalo deset minuta manje. Osim toga, pri temperaturama nižim od minus 30 stupnjeva Celzija, klasični članci zadržavaju 79 posto kapaciteta, dok nove kineske baterije ostaju na preko 90 posto. U kineskoj su tvrtki posebno ponosni na sigurnost nove baterije.

Ako se članak probuši, sloj aluminijske folije automatski će se spojiti s dijafragmom baterije kako bi se stvorio izolacijski sloj, sprječavajući kratke spojeve i događaje toplinskog odlaska. Tijekom testiranja, baterija je probušena s osam čeličnih igala od pet milimetara istovremeno i ostavljena da odstoji 1 sat "bez štetnih učinaka".

Geely je također gađao bateriju metkom promjera 5,8 mm i nije došlo do štetnih događaja. Testiranje je nastavljeno uranjanjem u more, zatim je bačena u vatru, potom ekstremno hlađena, udarana i pregažena valjkom od 26 tona. Geelyjeva baterija sve je ove testove položila s odličnim uspjehom. Ipak, još nije sigurno kada će se nova baterija početi ugrađivati u nova Geely vozila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 00:27