Možda se nećemo ćemo složiti da je Bangleov BMW Serije 5 e60 najatraktivnija Petica ikad, no da je najposebnija ikad - sigurno hoćemo. Posebice to vrijedi ako u obzir uzmemo M5 izvedbu koja se proizvodila pet godina, od 2005. do 2010. godine.
Logičan slijed: nakon dvije generacije s rednim 6-cilindarskim motorom (e28 i e34) i potom V8 strojem (e39), kako bi postigli visoku snagu samo iz obujma u BMW-ovom u M odjelu su osposobili za osobni automobil stroj iz F1: 5,0-litreni 10-cilindarski dragulj V konfiguracije koji je u to doba prije 14 godina, predstavljalo vrh strojogradnje u autoindustriji.
Motor je bio uparen sa 7-stupanjskim automatiziranim sekvencijalnim mjenjačem SMGIII, a zahvaljujući po prvi put M tipki imao je tri načina rada i 11 konfiguracija.
Performanse su za jedan karavan i danas strahovite: V10 postiže 507 KS pri visokih 7750 okretaja te 520 Nm nešto niže, a motor se vrti do trkaćih 8250 okretaja kad se uključuje blokada. Dovoljno za 4,7 sekundi do 100 km/h iz stajanja i 14,7 do 200 km/h.
Zanimljivo je da je s e60 generacijom BMW zapravo prvi i zadnji put ponudio karavanski M5 Touring (ako izuzmemo generaciju e34 M5 Touring u vrlo ograničenoj količini) jer je u to vrijeme Audi s modelom RS 6 bio nedodirljiv po pitanju sportskih karavana pa su se i u Münchenu razmahali.
Iduće dvije generacije f10 i f90 zahvaljujući sve strožim normama o ispušnim plinovima ponovo su se vratili na V8 strojeve ovaj put potpomognute turbo tehnologijom.
I zato e60 M5 i danas živi u srcima ljubitelja BMW-a s poznakom M i ne samo njih kao posljednji pravi M atmosferac.
Ono što može biti još malo ekskluzivnije od M5 limuzine jest rijetka karavanska izvedba Touring, ovdje s oznakom e61 kakvih je izrađeno tek 1025 primjeraka.
Konkretni primjerak je upravo stigao u ponudu kod Auto Leitnera, nizozemskog trgovca ekskluzivnih, sportskih i automobila koji služe za ulaganje, koji uvijek u ponudi ima nekoliko desetaka vrlo specifičnih modela Porschea, Mercedesa ili BMW-a.
Lakiran u Merino Indianapolis crvenu boju, s kabinom u potpunosti presvučenom u crvenu kožu te s dodatkom mahagonija na kokpitu, dio je posebne narudžbe jedinog vlasnika iz BMW-ovog Individual kataloga.
Od 2007. godine kada je kupljen ovaj je M5 Touring do danas odvozio tek 63,334 originalnih kilometara. Uz auto dolazi kompletna servisna dokumentacija, račun kupnje i dva ključa.
Usto, automobil ima svu moguću opremu koja se tada mogla naručitiv-vod staklenog panoramskog krova, stražnjih vrata pokretanih elektrikom, grijanih aktivnih prednjih sjedala, grijane stražnje klupe i upravljača.
Automobil je u A1 stanju s prvim lakom, bez oštećenja naplataka i s gotovo nikakvim tragovima korištenja u unutrašnjosti. Nizozemski diler ovaj jedinstveni M5 Touring nudi za 49.500 eura neto, prije davanja.
Malo ili punokako kome, no riječ je o kolekcionarskom primjerku koji više neće gubiti na cijeni i koji se smatra se mudrim ulaganjem...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....