Proizvođači često predstavljaju konceptne modele na kojima javnosti pokazuju svoja tehnološka dostignuća. Osim toga, koncepti često najavljuju dizajnerski smjer marke. I dok neki od njih zažive (u nešto drugačijem obliku i s drugačijim nazivom), odnosno „dožive“ serijsku proizvodnju, česti su slučajevi u kojima koncepti ne odu u proizvodnju već ih pamtimo kao neobične projekte. A upravo smo se tom prilikom odlučili podsjetiti nekih od koncepata na koje ste možda već i zaboravili:
10. 1972 BMW 1602e concept
Tko kaže da se i prije nije pokušavalo sa strujom? Ovaj BMW prvi je model bavarskog proizvođača kod kojeg je motor s unutarnjim izgaranjem zamijenjen elektro motorom. Proizveden 1972. godine, koncept 1602e predstavljen je na Olimpijskim igrama, a predstavlja prilično neuspješan pokušaj proizvodnje potpuno električnog auta. Zašto neuspješnog? Čak 350 kg teška baterija, autonomija od samo 30 kilometara i ubrzanje do 50 km/h za 8 sekundi te maksimalna brzina od 100 km/h nisu baš impresivne brojke. Ipak, treba uzeti u obzir da je koncept prikazan prije čak 45 godina! Koncept 1602e proizveden je 1972 godine.
9. 1991 Audi Quattro Spyder concept
Svakako jedan od najzanimljivijih koncepata Audija, Quattro Spyder bi se mogao opisati kao “R8 90-ih godina”. Ukupna težina ovog koncepta iznosila je tek 1100 kg, a za pogon se brinuo središnje postavljen V6 motor snage 172 KS. Snaga se prenosila putem Quattro pogona na sve kotače. Iako su postojali planovi da ovaj koncept doživi serijsku proizvodnju, Audi nije uspio spustiti troškove pa bi proizvodnja bila preskupa…
8. Volkswagen W12 Coupe
Volkswagenov W12 Coupe, poznatiji i kao Volkswagen Nardo (prema testnoj stazi Nardo Ring u Italiji), ovaj model Volkswagen je predstavio 1997. godine na Salonu automobila u Tokiju. Prva verzija imala je naziv W12 Syncro, a za pogon se brinuo W12 motor od 420 KS. Četiri godina kasnije, Volkswagen predstavlja W12 Nardo, verziju sa W12 motorom napucanim na 600 KS! Ljubitelji računalnih igara prepoznat će ovaj model budući da je bio zvijezda Gran Turisma i Project Racinga.
7. 1989 Porsche Panamericana concept
Dizajnirana kako bi osvježila dizajn linije 911, Panamericana je izrađena na platformi modela 964 Cabrio, a pogonjena 3,6-litrenim, 250 KS snažnim motorom iz Carrere 4 uparenim s ručnim mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača. Sjajno! No ono što najviše upada u oči neobičan je vanjski dizajn za koji je zaslužan Ulrich Bez, između ostalog zaslužan za razvoj neobičnog BMW-a Z1. Koncept Panamericana izgleda kao sportski "buggy", a kao inspiracija je poslužila utrka Carrera Panamericana. Predstavljen je na salonu u Frankfurtu 1989. godine, a iz Porschea su tada tvrdili kako bi ovaj koncept mogao biti naznaka budućeg dizajna linije 911. Osim povišene karoserije, ističu se neobični blatobrani (ili manjak istih) i robusni kotači. Ovaj koncept, koji je između ostalog bio i poklon sinu osnivača Porschea, na kraju ipak nije doživio serijsku proizvodnju...
6. Mercedes Auto 2000 concept
Iako je prva generacija CLS-a predstavljena 2005. Godine, ideja o sportskoj limuzini s trokrakom zvijezdom javila se već ranih 80-ih. Osim impresivnog koeficijenta aerodinamičnosti, koncept Auto 200 koji se naziva i „Mercedesom novog milenija“ ističe se neobičnim poklopcem motora i prtljažnog prostora. Ispod poklopca su se trebali naći 3,8-litreni V8 ili 3,3-litreni dizelaš. Model ipak nije doživio serijsku proizvodnju...
5. 1993 Ferrari F.Z. 93 concept
Koncept temeljen na Testarossi koji je 1993. godine kada je predstavljen u Ženevi naišao na podijeljena mišljenja. Kada pogledate dizajn, jasno vam je i zašto. Konceptni F.Z. potpisuje Zagato. Kao inspiracija za dizajn poslužili su Ferrarijevi F1 bolidi iz 1991. godine. Snaga dolazi iz 4,9-litrenog V12 motora koji razvija 428 KS.
4. 1997 Alfa Romeo Scighera concept
Među ljubiteljima Alfa Romea oduvijek je postojala želja da njihova omiljena marka proizvede superautomobil legalan za cestovnu upotrebu. A upravo je takav projekt predstavljen 1997. Godine u Ženevi: koncept Scighera baziran je na Alfi 164, a za pogon se brinuo 3,0-litreni V6 motor snage 400 KS. Najviše je za oko zapeo vanjski dizajn koji je izgledao futuristično, a prilikom izrade korišteni su karbon i aluminij pa je ukupna masa iznosila tek 1450 kg. Kao i W12 Nardo, i ovaj koncept bio je zvijezda računalnih igara poput Need For Speeda-a Hot Pursuit.
3. 1994 Lexus Landau concept
Jedan od prvih koncepata Lexusa, Landau, predstavljen je 1994. Godine. Iako je baziran na modelu GS, preuzeo je oblik ”hatchbacka”, pa je tako ukupna dužina bila 60 centimetara kraća od GS-a. Za pogon Landaua se brinuo 4,0-litreni V8 motor od 249 KS. Zbog neobičnog oblika karoserije putnicima je nudio više mjesta nego GS. Kao što možete pretpostaviti, serijsku proizvodnju nije doživio (a možda i bolje da nije…)
2. 2006 Ford Mustang Giugiaro concept
Peta generacija Mustanga poslužila je kao osnova za ovaj koncept. Konceptni model s potpisom Giugiara krasila je šira i potpuno drugačija karoserija. Uz neobičan dizajn isticao se staklenim krovom i vratima koja se otvaraju prema gore. Debitirao je na Salonu automobila u Los Angelesu 2006. godine. Za pogon se brine 4,6-litreni V8 koji sa superchargerom razvija 500 KS.
1. 2003 Subaru B11S concept
Subaru B11S nastao je prije nego što su limuzine coupeovske linije postale popularne. Predstavljen 2003. Godine na salonu u Ženevi, B11S krase neobične linije, a prednji dio podsjeća na Tribecu. Za pogon je zadužen 3,0-litreni motor od 400 KS, a snaga se prenosi putem poznatog simetričnog pogona na sve kotače. “Sportski automobil svjetske klase”, kako ga je svojevremeno najavljivao šef STI odjela, na kraju nije doživio serijsku proizvodnju…
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....