KULTNE IZVEDBE

FOTO: OVO SU NAJVAŽNIJI MODELI Forda Mustanga svih vremena

Kada je 1964. godine predstavljen na tržištu, već u prvoj godini Ford je prodao gotovo pola milijuna primjeraka pony sportaša s oznakom divljeg konja. Ime Mustang kupci su dobro zapamtili, i do dan danas izaziva strahopoštovanje u svijetu sportskih automobila
 Wieck

Ford Mustang je u posljednjih 53 godina koliko je na tržištu stekao status kultnog modela koji ima svoje obožavatelje diljem svijeta. Sve je započelo 1964. godine kada je javnosti i službeno predstavljena prva generacija Mustanga. Prije samog predstavljanja Ford je uložio pozamašne iznose u reklamne kampanja što je i urodilo plodom budući da su na dan predstavljanja ljudi "navalili" na prodajne salone: prodano je 22 tisuće primjeraka! Do kraja godine (predstavljanje je bilo u travnju) 263 tisuće primjeraka je pronašlo svoje kupce, a u prvoj godini na tržištu Ford je prodao gotovo pola milijuna primjeraka ovog sportaša s oznakom divljeg konja. Ime Mustang kupci su dobro zapamtili, i do dan danas izaziva strahopoštovanje među ljubiteljima automobila. Izdvojili smo nekoliko Mustang modela koji su mnogima ostali u sjećanju. Neki su proglašavani jednim od najboljih automobila svog doba, dok neki nisu doživjeli pretjerani uspjeh.

Shelby Cobra GT 500-KR (1968.)

Ford

Model koji je na tržište plasiran 1968. godine ispod poklopca skriva "Cobra Jet" V8 motor koji razvija 335 KS. Oznaka KR označava "King of the Road", odnosno "Kralj Ceste". Automobil je do danas stekao status legende, a nedavno su na aukcijama dva primjerka prodana po cijenama od 130, odnosno 145 tisuća dolara.

SVT Mustang Cobra (Fox Body)

Ford

Ford Mustang SVT Cobra predstavljen je javnosti 1992. godine na salonu automobila u Chicagu. Riječ je o prvom modelu Fordove nove SVT divizije. Najveće promjene SVT verzije nisu bile vidljive budući da su se nalazile ispod poklopca motora. Za pogon je zadužen 5,0-litreni V8 motor snage 235 KS s kojim je ovaj model četvrtinu milje prelazio za 14,5 sekundi.

2000 SVT Mustang Cobra R (SN-95)

Ford

SVT Mustang Cobra R debitirao je 2000. godine kao najbrži Mustang ikad proizveden. Ispod poklopca se nalazi 5,4-litrenim V-8 motorom od 385 KS koji omogućava ubrzanje do stotke za 4,8 sekundi, a četvrtinu milje prelazi za 13,2 sekunde. Za odličan zvuk brine se Borla ispušni sustav. Sve je podređeno performansama i što manjoj masi, pa tako u spartanski uređenoj unutrašnjosti nećete naći klimu, radio ili stražnju klupu. Proizvedeno je svega 300 primjeraka.

Shelby GT500 (S197)

Nasljednik Mustanga SVT Cobre predstavljen je 2007. godine. Shelby GT500 S197 pogonjen je 5,4-litrenim V8 motorom sa superchargerom koji razvija 500 KS uz 650 Nm okretnog momenta. Za zaustavljanje se brinu Brembo kočnice. Ovaj model svojevremeno je u reklami koja se emitirala prilikom lansiranja modela "posramio" Carreru GT na autocesti.

Ford Mustang Shelby GT350R (S550)

Ford

Dodatno poboljšana i još ekskluzivnija verzija modela GT350 koja sa na sebi nosi oznaku "R" najavljena je na Salonu automobila u Detroitu prije 2 godine. Zanimljivo je kako je prvi primjerak s brojem karoserije #001 na aukciji prodan po cijeni od čak milijun dolara. Mnoštvo promjena po pitanju aerodinamike i ovjesa (u odnosu na GT350) rezultirali su najekstremnijim Mustangom legalnim za cestovnu upotrebu.

Ford Mustang E (1969)

Vanguard Youtube

Primjerak iz 1969. godine, Ford Mustang E bio je orijentiran na ekonomičnost. Kao što možete pretpostaviti, nije postigao uspjeh. Naime, cilj je bio ponuditi ekonomičnu izvedbu Mustanga, pa su zbog toga trpile performanse i snaga koja je iznosila 155 KS. U Fordu su na bolan način saznali da kupci ovog modela ne mare za potrošnju, pa je tako prodano samo 50 primjeraka!

Druga generacija Mustanga

Ford

Po mnogima najgora generacija Mustanga iz više razloga. Prije svega, bazirana je na Pintu, a uz to je predstavljena točno u vrijeme velike naftne krize. Prilično neatraktivan dizajn također nije od neke pomoći kada je u pitanju percepcija druge generacije. Iako su u odnosu na prvu generaciju inženjeri su uspjeli "skinuti" više od 220 kg, performanse ipak nisu bile jača strana druge generacije. Jedna verzija dobila je naziv "King Cobra", a svi su se pitali tko je radio marketing za taj model, budući da je snaga V8 motora iznosila tek 139 KS, pa je naziv bio sasvim neprimjeren.

Ford Mustang 2.3 EcoBoost

Ivan Lacković

Iako će svi V8 čistunci reći kako 2,3-litreni EcoBoost nije za Mustang, pokazalo se kako i Eco-Mustang može biti itekako zabavan, a štedljiva komponenta priče pritom je dodatni bonus. Ovaj model imali smo na našem testu, a dojmove pročitajte ovdje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 11:22