ZVIJEZDA 1980-ih

FOTO: BIO JE SKUPLJI OD ROLLS-ROYCEA I BRŽI OD FERRARIJA! Na aukciji u Londonu uskoro će se ponuditi čuveni Mercedes 300 CE 6.0 AMG Hammer

 
 RM Sotheby's

Prije nego li je kultna turnerska radionica AMG polovicom 90-ih prešla u portfelj Mercedesa kao službeni kućni tuner, dotadašnji tunirani Mercedesi od strane stručnjaka kuće iz Affalterbacha iz 1980.-ih danas su sve vrjedniji, a onaj koji se smatra možda i najpoželjniji i najobožavaniji kod auto entuzijasta jest Coupe izvedba serije w124 s oznakom 300 CE 6.0 AMG Hammer.

S obzirom na to da je u serijskom CE modelu najsnažniji motor bio trolitreni 6 cilindarski 24 ventilac, AMG je nudio vlasnicima ugradnju 5,0, 5,6 i 6,0-litrenih V8 strojeva.

Tako se za enormnih 335.000 tadašnjih njemačkih maraka mogao kupiti 6,0-litreni brutalno snažan "Hammer".

Za usporedbu, serijski Mercedes CE 300-24 tada je stajao oko 80.000 njemačkih maraka, a Hammer je pritom čak 100.000 njemačkih maraka bio skuplji od Rolls-Roycea Cornichea II, kao i od Lamborghinija Countacha i Ferrarija Testarosse.

Specijalni body-kit s proširenjima karoserije kako bi stali AMG naplaci dimenzija 235-45 ZR17 sprijeda i 265-40 ZR17 straga, te spojler na stražnjem poklopcu pretvorili su elegantni Mercedesov coupe u široku, agresivnu i atletsku pojavu na cesti.

RM Sotheby's

Mercedesov V8 izbušen je na 6,0-litara, dobio je četiri ventila po cilindru i oštrija bregasta vratila te je u finalu isporučivao 385 KS i najveći okretni moment od tada nezamislivih 566 Nm, dok se snaga na stražnju osovinu isporučivala putem 4-stupanjske automatike.

Nesumnjivo, AMG V8 je tada 1986. bio najbolji motor svoje vrste na svijetu koji je 300 CE 6.0 AMG do 100 km/h tjerao za pet sekundi i do maksimalnih 289 km/h.

AMG je izradio tek 12 primjeraka Hammera od 1988. do 1995. a jedan od njih ponudit će se 24. listopada na aukciji RM Sotheby'sa u Londonu.

Auto je trenutno dio čuvene Youngtimer kolekcije i ima zanimljivu povijest.

RM Sotheby's

Konkretni Hammer prerađen je 1992., ali je prvi put registriran tek 1995. godine kada je bio isporučen kupcu u Japan u originalnoj bijeloj boji, gdje se zadržao do 2014. kada je brojao tek 75.100 prijeđenih kilometara.

Potom je brodom iz Japana dovezen za kupca u Nizozemsku, koji ga je 2017. prelakirao u crnu boju te trenutno broji tek 400 kilometara više – 77.500.

Koji će cijenu postići na aukciji ovaj kultni AMG model poznat i kao ubojica s Autobahna s obzirom na to da je 1980-ih mjeru uzimao i razvikanim super sportašima doznat ćemo za oko mjesec dana...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 06:46