F1 bolid s kojim je Michael Schumacher osvojio titulu prvaka nedavno je prodan na aukciji RM Sotheby‘sa, po cijeni od 14,8 milijuna dolara (108 milijuna kuna).
U pitanju je bio Ferrari F2003-GA, šasija #229. Ljubitelji Formule 1 znaju da je riječ o Schumacherovom bolidu koji je vozio do osmog mjesta na Velikoj nagradi Japana 2003. godine, što mu je osiguralo Svjetsko prvenstvo Formule 1 za vozače 2003. godine.
Od devet utrka u kojima je Schumacher vozio #229, osvojio je pobjedu pet puta, u Španjolskoj, Austriji, Kanadi, Italiji i SAD-u. Također je osvojio tri "pole-positiona" i tri najbrža kruga. Te statistike čine #229 najuspješnijim F2003-GA od šest koji su napravljeni za sezonu 2003.
Usprkos Schumacherovoj reputaciji, sezona 2003. nipošto nije bila uspješna. Osvojio je naslov vozača za samo dva boda u odnosu na Kimija Räikkönena u posljednjoj utrci godine.
Djelomično je to bilo zbog toga što je Ferrari godinu započeo s automobilom iz prethodne godine, pobijedivši samo u jednoj od prve četiri utrke.
F2003-GA debitirao je tek na Velikoj nagradi Španjolske, petoj utrci sezone. Unatoč tijesnoj borbi, Ferrari je uspio nadmašiti svoje rivale u McLarenu i Williamsu i osvojiti pobjedu u prvenstvu. Bivši trkaći automobili cijenjeni su malo drugačije od tipičnih vozila. Njihova cijena ne ovisi samo o performansama ili specifikacijama, već o povijesti.
Ova aukcija odnosila se na šampionski F1 automobil najcjenjenijeg F1 tima svih vremena, kojeg je do višestrukih pobjeda doveo jedan od najlegendarnijih vozača ovog sporta. Još bolje je to što automobil nije samo izložbeni komad. Umjesto toga, održavao ga je i remontirao Ferrari Classiche Department, te je prodan u potpuno ispravnom stanju. Posljednji servis bio je ove godine, a bolid je od tada prešao samo 238 kilometara.
Uz to rečeno, upravljanje modernim bivšim bolidom F1 nije jeftino. Entuzijast Bud Moeller, koji je posjedovao F2003-GA, naveo je okvirnu cijenu vožnje automobila od 1000 dolara (7290 kuna) po krugu, na Redditu. To se temelji na cijeni za redoviti remont motora, mjenjača i ostalih komponenti. Ne uzima u obzir potrebne troškove Ferrarijevog tima za pokretanje i vožnju vozila na stazi, niti štetu od sudara, koja brzo može dodati do stotina tisuća dolara ili više.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....