PITANJE UKUSA

BMW Serije 4 Coupe nije prvi takav: Ovo je top 10 najkontroverznijih BMW modela novog doba

BMW je već više puta šokirao ljubitelje marke neuobičajenim modelima po formi ili dizajnu koji nisu bili po ukusu tradicionalnih kupaca
BMW modeli
 BMW

Nedvojbeno, novi BMW Serije 4 te M izvedba Serije 3 s neuobičajeno velikim "bubrezima" kao (pre)dimenzioniranim simbolom marke izazvali su masu komentara i reakcija automobilističke zajednice diljem svijeta i polarizirali mišljenja, posebno kod ljubitelja BMW-a kao rijetko kada ranije.

Tako većina uglavnom ne može provariti izgled prednjeg kraja, no sve su glasniji i oni kojima je takav dizajnerski stil prednjeg kraja proizašao iz crtaće olovke našeg Domagoja Đukeca (inače šefa dizajna BMW-a), prava stvar. Vrijeme će pokazati je li se ovaj izlet s "bubrezima" kod Serije 4 isplatio ili ne, no ako se vratimo u prošlost, BMW je već više puta šokirao tradicionalne ljubitelje marke kontroverznim modelima prema formi karoserije ili dizajnu.

Inače, BMW je marka koja se svrstava među najutjecajnije na svijetu sa svojim modelima "Peticom" i "Trojkom" koji su doslovno definirali klase i koji već generacijama dominiraju na tržištu. Pritom je marka iz Münchena također kroz desetljeća dosljedno postavljala ljestvicu u dizajnu i inženjerstvu pa je sve ono "što je izlazilo iz okvira" uvijek bilo pomalo šokantno, baš kao što je sada slučaj s "Četvorkom " i M3 modelom.

image
BMW Concept 4
BMW

Što se dizajnerskih linija BMW modela tiče, prvo nam na pamet pada američki dizajner Chris Bangle koji je 1990-ih preuzeo posao glavnog dizajnera u Münchenu i koji je potom narisao niz kontroverznih modela (koji su se bez obzira na to prodavali kao i inače, čak ili bolje), a čak je bio dobio i slobodu da stavi svoj snažan dizajnerski potpis na Seriju 5 E60 što je bio presedan (tradicionalno sa Serijom 5 i posebno Serijom 3 se ne eksperimentira jer je riječ o volumenskim modelima marke).

Mišljenja smo da baš zato Đukeca ne treba uspoređivati s Bangleom, samo zbog jednog njegovog kontroverznog dizajnerskog detalja, na inače, formom i izgledom privlačan model, rekli bismo tipičnog "mišićavo - elegantni" BMW. Jer, Bangle je dobio slobodu dizajnerski stvarati izgled cijele game kojoj je udahnuo osobni pečat, a nakon predstavljanja najkontroverznije Serije 7 ikad, E65 s njegovim potpisom, koja je u odnosu na prethodnika bila toliko "drugačija", automobilski je svijet na predstavljanju jednostavno - zanijemio.

Slijedila je potom Serija 5 E60 s najluđim prednjim svjetlima ikad, dok se kod Serije 3 E90 ipak povukla kočnica, pa se Bangle posvetio samo detaljima. Za njegov je dizajnerski stil jedan je novinar ustvrdio kako "Bangle u dizajnu automobila vješto koristi "dekonstruktivizam", pravac u novijoj povijesti arhitekture." Nakon "avanture" BMW-a s Bangleom i nakon što su mu se zahvalili (cilj je bio ispunjen, cijeli je svijet ponovo pričao o BMW-u), 2010. godine s novom Serijom 5 F10 u Münchenu su se ponovo vratili prokušanim formama. Sve do nove Serije 4...

image
BMW Serije 2 Gran Tourer
BMW

BMW serije 2 Active Tourer - 2014.

Osnovni sastojci klasičnog BMW-a su motor sprijeda, pogon straga i sportska dinamika s vrhunskim upravljanjem. Međutim, 2014. došlo je novo doba i nova platforma za hrpu modela do dan danas koriste prednji pogon kako bi se odgovorilo na Mercedesovu A-klasu i sve njihove iduće modele s prednjim pogonom, a koji su donosili mega profit u Stuttgart. Prvi od takvih BMW-a je bila Serije 2 Active Tourer kao odgovor na B-klasu, a autor dizajna tog, ali i svih idućih BMW modela s prednjim pogonom bio je upravo naš Domagoj Đukec. Forma kompaktnog jednovolumena s prednjim pogonom nikako se nije mogla povezati s markom iz Münchena, a tek je pravi užas stigao godinu kasnije - BMW Gran Tourer sa sedam sjedala. "Okej, ne zanima vas", govorili su tada u BMW-u, "pa klasičan coupe Serije 2 sa stražnjim pogonom i rednim šestakom sprijeda i dalje imamo u ponudi..." Bili su u pravu, samo su širili gamu, no činjenica je da i današnji novi BMW Serije 1 također vozi na platformi s prednjim pogonom. Hoće li ista sudbina zadesiti i Seriju 2?

image
BMW Serije 7
BMW

BMW Serije 7 G11 FL - 2019.

Šesta i trenutno aktualna generacija serije 7 dočekana je toplo, ali s malo uzbuđenja po pitanju izgleda. Kao i obično, Serija 7 je velika, prepuna tehnologije, snažna, udobna te ima dinamična vozna svojstva unatoč svojoj veličini. No, tada je početkom prošle godine uslijedio facelift s dominantnom golemom kromiranom maskom hladnjaka, "bubrezima" poput onih na prethodno predstavljenom SUV-u X7. Ti su novi "bubrezi" čak 40 posto veći od onih na modelu prije facelifta i u potpunom su nesrazmjeru s ostatkom automobila, složit će se mnogi. No sve dok su "lovaši" iz Kine i Rusije oduševljeni, tko smo mi da sudimo...

image
BMW Serije 7
BMW

BMW Serije 7 E65 - 2001.

Jednostavno nezaobilazan model koji smo već u uvodu spomenuli i objasnili njegovo značenje u cijeloj ovoj priči. Prethodnik je bio jedna od najelegantnijih velikih limuzina s pridjevom "sportski" pa je pojava e65 Sedmice izazvala šok. Pored prethodnika djelovala je poput tenka bez doze elegancije i s hrpom neuobičajenih detalja za komentiranje. S redizajnom te "deformirane grdosije" kako su je nazivali, Bangleov se dizajn kasnije umjetno pokušao ispraviti normaliziranjem prednjeg kraja te smanjivanjem završetka poklopca prtljažnika kakvog je Bangle koristio i kod Serije 3 E90 te posebno istaknuto kao stilski detalj na Seriji 6 E63 iz 2003. Sada, deset godina nakon što ga je BMW otpustio i dalje se raspravlja o dizajnu Chrisa Banglea i postavlja se pitanje: je li ipak bila riječ o geniju ispred svog vremena?

image
BMW i3
BMW

BMW i3 - 2013.

BMW i3 na tržištu se pojavio prije sedam godina zamišljen kao gradski automobil pokretan električnom energijom. U BMW-u su željeli pokazati da ih mobilnost budućnosti jako zanima te da čak i na tom polju mogu biti predvodnici. Riječ je o malenom električnom automobilu s pet vrata i pogonom na stražnje kotače s unutarnjom strukturom i karoserijom izrađenim od plastike te ojačanom karbonskim vlaknima. Maleni i3 ponio je mnoga priznanja, od dizajnerskih do "zelenih" no nikad se nije riješio kritike na svoj izgled koji je većini - ružan i neprivlačan. Usto doseg mu je mali (naročito za današnje pojmove). BMW-u i3 je isteklo vrijeme, ali uvijek će ga se pamtiti kao kontroverznog kamena temeljca e-mobilnosti njemačke marke.

image
BMW M3
BMW

BMW M3 F80 - 2015.

Nakon vrhunskog V8 atmosferca u prethodnom modelu, redni šestak s twin-turbo tehnologijom kod F80 modela M3 bio je razbjesnio fanove M3, a reakcije na artificijelan zvuk motora u kabini bile su sol na ranu štovateljima modela M3. Usto, osjećaj upravljanja i način na koji motor razvija snagu hardcore fanove dotukao je do kraja. Možda je F80 i je najbezvezniji M3 ikad s najmanje M magije, na zato barem dobro izgleda...

image
BMW X5
BMW

BMW X5 E53 - 1999.

Kao kod većine tvrtki orijentiranih na sportsku vožnju i performanse, odlazak BMW-a u SUV klasu izazvao je negodovanje kod ljubitelja. Međutim BMW je tako dobio potpuno novi krug kupaca, posebno u Americi. Bez obzira, tradicionalisti nisu prihvaćali visoko težište i masu te pogon na sve kotače bez obzira koliko se u BMW-u trudili X5, tada 1999. godine predstaviti "pravim BMW-om u novoj formi." Već tada se odnos tvrtke i tradicionalnih kupaca počeo osipati, no koga briga, SUV kategorija već više od 20 godina do dan danas i to u svim klasama osvaja svijet i sve marke su se tome priklonile, a X5 je kao model BMW-u donio silnu zaradu, kupci su bili sretni, a dioničari su postali još bogatiji. No, X5 je ipak bio samo vrh ledenog brijega, jer je nekoliko godina kasnije iz Münchena stiglo nešto daleko kontroverznije...

image
BMW X6
BMW

BMW X6 E71 - 2008.

Ako je Mercedes s M-klasom imao prvi SUV prije BMW-a, tada je BMW dobio bitku protiv Mercedesa s prvim "coupe SUV-om". Danas kada je forma "coupe SUV-a s četverim vratima" zavladala gotovo kod svih proizvođača i u brojnim klasama, teško se zapravo vratiti 13 godina unazad i tog osjećaja gledanja u prve fotografije BMW-a X6. Nakon druge, upravo je aktualna i treća generacija, postoji i M verzija, a prodajne brojke govore o popularnosti BMW-a X6. Pun pogodak bez obzira na početne kontroverze...

image
BMW Serije 4 Coupe
BMW

BMW Serije 4 Coupe G20 - 2021.

Stavljanje ogromne maske hladnjaka u obliku bubrega na X7 izazvalo je kontroverze, a zatim je stavljanje istog "roštilja" na limuzinu Serije 7 još pogoršalo stvari. Negdje u to vrijeme je BMW pokazao Concept 4 s apsurdno velikom rešetkom, a automobilski svijet je instantno pomislio kako su u Münchenu skroz poludjeli. No, BMW je u seriji ostavio sve kao i kod koncepta "braneći" veliku prednju masku do kraja. Prema njihovom feedbacku, naime, reakcije kupaca bile su vrlo pozitivne, a marka se i dalje planira držati svoje nove filozofije dizajniranja s manjim, ali hrabrim elementima na prepoznatljivoj karoseriji. Dobra je vijest je da je Serija 4 jedan od rijetkih automobila čiji je izgled poboljšan dodavanjem registarske pločice.

image
BMW Z3 M Coupe
BMW

BMW Z3 M Coupe - 1998.

Model BMW Z3 M Coupe koji se danas već može nazvati kultnim modelom, ako ne po dojmu onda barem po rijetkosti i onom što nudi ispod poklopca a to je redni atmosferski S54 šestak. Uz atraktivni Z3 Roadster, izrađeno je tek 1112 primjerka Coupe verzije koja je svojim izgledom dijelila mišljenja. Premda je danas ovaj automobil baš "cool", kad se pojavio nije oduševio i ubrzo je nazvan "Clown shoe" ili klaunova cipela zbog svog izgleda. Danas postoji snažni kult među ljubiteljima moćnog malog kupea, a najbolji primjerci stoje i preko 50.000 eura.

image
BMW Serije 5 GT
BMW

BMW Serije 5 GT F07- 2010.

Što kazati o ovom automobilu? Zamišljen kao prostraniji i praktičniji BMW Serije 5 s dodatkom u nazivu Gran Tourismo zapravo je pregolem automobil jer koristi platformu BMW-a Serije 7 F01 i nikad nije zapravo bilo jasno tko bi bili kupci zapravo Sedmice koja izgleda kao kombi. Ovaj je BMW poslovično sjajno izrađen i super udoban te imasve kvalitete koje kod jednog BMW modela tradicionalisti nisu nikad tražili. Kombi karoserija ovog formata jednostavno nikad nije ni željela biti jedan pravi BMW već su se istraživale nove niše gdje je BMW u to doba pokušao udovoljiti drugačijim zahtjevima kupaca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 09:20