M4 CSL jedan je od cestovnih automobila koji su najviše usmjereni na vozača i koji je ikada došao iz BMW-ove M divizije. Ali za vozače koji također moraju voditi računa o putnicima, CSL sada ima brata, M3 CS.
To ‘L‘ koje nedostaje označava ‘Light‘ i istina je da CS teži više od CSL-a iz razloga o kojima ćemo se uskoro pozabaviti. Ali ovo nije CSL, već sasvim drugi automobil s drugim sastojcima. Jedan od njih uključuje novi motor od 550 KS, koji omogućuje hvatanje stotke za 0,4 sekunde brže od coupea i pritom košta 19.500 eura manje.
Najočiglednije, CS od 109.200 eura temelji se na limuzini M3, a ne na coupeu M4. Ta činjenica ne samo da olakšava ulazak na stražnja sjedala, već ga zapravo čini mogućim. Dio paketa BMW dijetalnog programa koji je pomogao CSL-u da dobije ‘L‘ u svom nazivu ‘Competition, Sport, Lightweight‘ uključivao je uklanjanje stražnjih sjedala. Ali M3 CS zadržao je svoju stražnju klupu i tako može udobno smjestiti četvero ili petero ljudi.
I to nije jedina unutarnja razlika između ovog para. I CS i CSL imaju ista školjkasta sjedala sprijeda (ovaj put s osvijetljenim CS logom) i trokraki upravljač presvučen alcantarom s detaljima od karbona i ručicama za mijenjanje brzina od istog materijala. Ali dok je M4 CSL zadržao staru BMW-ovu odvojenu digitalnu instrument ploču i infotainment zaslone, M3 CS dobiva najnoviji zakrivljeni iDrive zaslon koji je najavljen za ostatak linije serije 3 prošlog rujna.
Iako se tehnički sastoji od dva odvojena zaslona, jednodijelna staklena površina čini ga poput jednog ogromnog zaslona i daje CS-u mnogo moderniji izgled.
Druga ključna razlika između njih je u pogonu. Iako se temelji na M4 Competition s pogonom na sve kotače, M4 CSL isporučuje snagu samo na stražnje kotače, što je inače dostupno samo kupcima osnovnog M4. M3 CS, međutim, zadržava svoj prijenos s pogonom na sve kotače i aktivni stražnji diferencijal, što znači da bi trebao ponuditi dodatnu praktičnost.
CS-ov motor je isti 3,0-litreni twin-turbo redni šestak koji se nalazi u CLS-u, koji je u suštini snažnija verzija S58 3,0-litrenog motora u M3 i M4 Competitionu od 510 KS. Veći turbo pomaže u podizanju snage u CS i CSL-u na 550 KS pri 6250 o/min, iako je okretni moment od 650 Nm nepromijenjen u odnosu na regularni Competition.
Svaki od tih konja mora raditi malo više u CS-u nego u CLS-u jer ima više mase za kretanje. Oba automobila uštedjela su na težini u odnosu na svoje Competition varijante korištenjem karbona na poklopcu motora, sjedalima i drugim sitnicama kao što su usis zraka, poklopci retrovizora, stražnji difuzor i spojler te zamjenom čeličnog ispuha s 3,6 kg lakšim titanom.
Ali M4 CSL, koji je otišao dalje s karbonskim prtljažnikom, smanjio je masivnih i prijeko potrebnih 109 kg kako bi postigao ukupnu masu praznog vozila od 1651 kg. M3 CS gubi samo 34 kg i teži ukupno 1776 kg. Većinu krivnje za to možete pripisati limuzinskom sustavu pogona na sva četiri kotača.
Ali nisu sve loše vijesti, jer dodatna brzina xDrive mjenjača omogućuje sprint od 0 do 100 km/h za samo 3,2 sekunde, naspram 3,8 sekundi za lakši, ali s pogonom na dva kotača CSL coupe, i 3,4 sekunde za standardni M3 Competition xDrive. CSL pobjeđuje u ratu s najvećom brzinom, gazeći do 307 km/h, dok CS može postići samo elektronički ograničenih 303 km/h.
Koliko će biti ograničen, još ne znamo. BMW je proizveo 1.000 M4 CSL-ova, ali nije potvrdio koliko će CS-ova biti proizvedeno.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....