Volkswagen XL1 bio je kulminacija desetljeća dugog projekta razvoja automobila koji će trošiti samo 1 litru dizela na 100 km. I unatoč tome što je predstavljen prije više od 10 godina, XL1 još uvijek izgleda kao nešto što je vremenskim strojem stiglo iz znanstvenofantastične budućnosti. Zapravo, čini se da je čak i Tesla crpila inspiraciju za dizajn iz XL1 kada je dizajnirala svoj futuristički robotski taksi Cybercab.
VW je prvi put najavio svoj ultra-štedljiv model 2002. godine, lansiranjem malenog konceptnog dvosjeda nazvanog 1L i teškog samo 290 kg. Sedam godina kasnije, predstavio je L1, još jedan koncept s kokpitom inspiriranim borbenim avionom koji je također služio kao najava konačnog XL1.
Serijska verzija premijerno je prikazana na Katarskom sajmu automobila 2011. Unatoč tome što je VW uložio nevjerojatnih 1 milijardu eura u projekt, ograničili su proizvodnju na samo 250 primjeraka od kojih je samo 200 prodano javnosti po cijeni od 111.000 eura za svaki.
S obzirom na to koliko je malo XL1 proizvedeno, rabljeni primjerci rijetko idu u prodaju, ali jedan je upravo stigao na tržište u Velikoj Britaniji s traženom cijenom od 69.950 funti (oko 84.000 eura). Prodaje se na stranici Piston Heads i to je jedan od samo 26 primjeraka koji su prodani u Velikoj Britaniji. Riječ je o modelu koji je bio 148 od 200 proizvedenih automobila za kupce, a prešao je oko 20.000 kilometara.
Sa sigurnošću se može reći da je XL1 bio daleko ispred svog vremena, ne samo sa svojim ultra-učinkovitim pogonskim sklopom, već i sa svojim dizajnom eksterijera i interijera. Prednji dio ima upečatljiva LED dnevna svjetla, a vrata su "leptir" koncepcije kao na superautomobilima. Također nema bočne retrovizore umjesto kojih se koriste kamere, što ej u to doba bilo izuzetno rijetko.
Dvosjed pokreće dvocilindrični dizelski motor od 0,8 litara snage 47 KS i električni motor od 27 KS, što daje kombiniranih 68 KS i 140 Nm. okretnog momenta. Ovaj motor je povezan sa sedmerostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom koji snagu prenosi na stražnje kotače.
S obzirom na to o kako se rijetkom i posebnom automobilu radi pomalo iznenađuje vrlo niska cijena ovog rabljenog primjerka. No XL1 još nije očito postao traženi klasik, a pitanje je hoće li se to ikada i dogoditi. Naime, XL1 smo, unatoč njegovoj posebnosti, vrlo brzo zaboravili, djelomično i zbog Dieselgate skandala koji je izbio nekoliko godina nakon njegove premijere. Volkswagen je od tada sve karte bacio na svoju električnu budućnost, te se prilično distancirao od svojeg dizelskog nasljeđa, čiji vrlo važan dio je i ovaj auto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....