AKTUALNO

FOTO: NOVA ŠKODA OCTAVIA RS STIŽE U MOĆNOM I EKO IZDANJU UJEDNO. Česi pomirili oprečne zahtjeve pa je novi RS sa 245 KS i 400 Nm po prvi put hibrid!

 
 Škoda

Vuk sit, a sve ovce na broju – tako se može opisati krajnji rezultat pametne i pronicljive strategije Škode, koja je novu Octaviju RS ponudila u moćnom, ali ujedno i ekološkom izdanju.

Sportska izvedba češkog kompakta dobila je dodatak iV (intelligent vehicle), i to zahvaljujući tome što u novoj generaciji dolazi isključivo kao plug-in hibrid.

Koliko god to bilo prvi put da jedan češki RS dolazi u plug-in izdanju, nije riječ o nekoj novoj, nepoznatoj tehnologiji.

Octaviju RS, naime, pogoni u Superbu već iskušana kombinacija turbobenzinca 1.4 TSI sa 150 KS (u Superbu ima 156 KS) i trofaznog sinkronog elektromotora od 85 kW smještenog izravno u 6-stupanjski automatski mjenjač.

Kako za upravljačem neće nedostajati adrenalina pokazuje i što će vozaču nuditi 245 KS i još impresivnijih 400 Nm.

Uz takvu snagu i okretni moment može se očekivati da će nova Octavia RS doslovno jesti asfalt, i to uz emisiju CO2 od svega 30 g/km. Pokazuju to i najavljene performanse – do stotke će RS sprintati za kratkih 7,3 sekundi, a maksimalna brzina iznosit će 225 km/h.

I to nije sve. Osim žestoke jurnjave, novi RS nudit će i mogućnost vožnje isključivo na struju. U podnicu je smješten paket litij-ionskih baterije od 13 kWh, što bi trebalo biti dovoljno za 60 kilometra vožnje bez potrošnje benzina.

Iskustvo iz Superba uči nas da se ovakav baterijski sklop na kućnoj utičnici puni za 5 sati, kao i da se prebačaji između benzinca i elektromotora ne osjete zbog konstrukcije mjenjača koji zapravo nema dvije spojke, već i treću zaduženu za povezivanja dvaju motora.

Uz progresivni servo upravljač, podesivo sportsko podvozje i više programa vožnje (E, Hybrid i Sport) zajamčeno je i dobro ponašanje na cesti.

Jedina žrtva plug-in izvedbe je prtljažnik u koji djelomično zadiru baterije, a tu je smješten i standardni 12-voltni akumulator. Stoga u peterovratnoj izvedbi broji 450 litara (inače 600), a u karavanskoj 490 litara (inače 640). No, to je žrtva na koju će mnogi lako pristati…

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 17:23