TRGOVINSKI RAT

Za razliku od EU birokrata, europski proizvođači se jako protive uvođenju carina na kineske aute. Zašto?

Europski automobilski proizvođači uglavnom ne podržavaju nove carine na kineske automobile ili im se čak otvoreno protive

Proizvodnja auta u Kini, ilustracija

 Kupnja novog auta

Europska unija bi ovog tjedna trebala iznijeti svoje planove oko carina na kineske automobile. EU se na ovaj potez odlučio zbog toga što Kina izdašno subvencionira svoje proizvođače električnim automobilima što im omogućava da dodatno snize cijene i ugroze europske proizvođače i njihovu tranziciju na električni pogon.

Ovaj potez trebao bi biti još jedan udar na kinesku automobilsku industriju nakon što je un svibnju SAD povećao carine na kineske električne automobile s 25 na 100 posto.

image

Proizvodnja električnih automobila (ilustracija)

Profimedia

Ipak, oni koje EU namjerava ovim potezom zaštititi su vrlo suzdržani. Europski automobilski proizvođači uglavnom ne podržavaju nove carine na kineske automobile ili im se čak otvoreno protive.

Razlog za takav stav je vrlo logičan, europski proizvođači velik dio svojih automobila prodaju upravo u Kini te se zbog toga boje odmazde Pekinga. Kineska gospodarska komora pri EU-u već je upozorila da Kina razmatra podizanje carina na uvezene automobile ako EU podigao carine na uvoz kineskih automobila.

Osim toga, Kina je važno proizvodno središte za mnoge europske proizvođače automobila. Automobili kao što su BMW iX3, Citroen C5 X, Volvo EX30 i Dacia Spring smo su neki primjeri europskih automobila koji se proizvode u Kini i koji bi zbog EU carina trebali poskupiti, bez obzira na to što ih proizvode europske marke.

image

Dacia Spring

DPPI

Izvršni direktor BMW-a, Oliver Zipse, rekao je na sastanku s investitorima "da ne vjeruje da industriji treba protekcionizam i da bi se uključivanjem u trgovinske bitke mogli vrlo lako upucati u vlastitu nogu". Šef VW-a, Oliver Blume, bio je na sličan način oprezan s carinama, rekavši da je rizik od odmazde "potencijalno opasan". A Carlos Tavares, šef Stellantisa, opisao je potencijalne carine na kineska električna vozila kao "glavnu zamku za države koje idu tim putem".

image

Proizvodnja automobila

Oliver Berg/AFP

Međutim, malo je vjerojatno da će mjere EU-a biti tako drastične kao one koje je uveo SAD. Carine na aute uvezene izvan država EU trenutno iznose 10 posto, osim ako te države nisu nekim drugim trgovinskim sporazumom isposlovale povoljnije carine ili njihovo ukidanje. Analitičari očekuju da će se na kineska električna vozila uvesti dodatnih 10 do 25 posto carina.

image

Kineski automobili (ilustracija)

SCMP

Matthias Schmidt iz Schmidt Automotive Researcha rekao je da dok je američko povećanje carina na kineska električna vozila na 100 posto "čisti protekcionizam" i da će odgovor EU-a biti proporcionalniji. Govoreći za BBC News, rekao je: "Ako EU uvede carine do 25 posto, to će više biti izjednačavanje uvjeta za igru ​​i eliminiranje 30 postotne troškovne prednosti koju imaju kineski proizvođači."

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 10:06