Volvo je započeo premještanje proizvodnje svoja dva modela iz Kine u Europu kako bi se pripremili za carine koje bi EU mogla nametnuti na električna vozila koja se proizvode u Kini.
Volvo je prije toga čak razmatrao zaustavljanje prodaje u Europi za svoje automobile koji se proizvode u Kini, no sada će umjesto toga Volvo preusmjeriti proizvodnju EX30 i EX90 u Belgiju. Također bi mogao prebaciti proizvodnju nekih modela iz Velike Britanije u Belgiju.
Dok je glasnogovornik Volva za The Sunday Times rekao da je "prerano" donositi zaključke o bilo kakvim koracima koje bi proizvođač automobila mogao poduzeti ako se uvedu carine, analitičari kažu da je Volvo jedan od najugroženijih zapadnih proizvođača automobila novim carinama koje bi mogle biti uvedene. Trenutačno su električna vozila kineske proizvodnje pogođena carinom od 10 posto u Europskoj uniji, no predviđa se da će se ta stopa povećati na između 25 posto i 30 posto.
Proizvodnja Volva EX30 započela je u Kini krajem prošle godine u tvrtkinoj tvornici u Zhangjiakou. Ova tvornica radi ovaj model za kinesko i međunarodna tržišta. Volvo već dugo planira proizvoditi EX30 u svojoj tvornici u Gentu u Belgiji, a u listopadu prošle godine rekli su da se nadaju započeti europsku proizvodnju 2025. godine. Nije jasno hoće li prijetnja carinama ubrzati uvođenje proizvodnje u Europi.
Europska komisija pokrenula je istragu o kineskim električnim vozilima u listopadu prošle godine jer vjeruje da se njihove cijene umjetno održavaju niskim kroz "velike državne subvencije". Očekuje se da će EU ovaj tjedan obavijestiti Kinu o novim carinama, a Kina će dobiti četiri tjedna da pruži dokaze koji opovrgavaju nalaze EU-a. U studenom sve zemlje članice Europske Unije moraju podržati odluku o trajnoj primjeni carina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....