Još uvijek je prilično svjež slučaj kada je Alfa morala preimenovati svoj Milano u Junior zato što se ne proizvodi u Italiji.
Do tog slučaja je došlo zbog talijanskog zakona o zaštiti porijekla koji priječi da se proizvodi koji nisu iz Italije nazivaju talijanskim imenima ili da imaju talijanska obilježja.
Da se vlasti u Italiji nimalo ne šale oko provedbe ovog zakona, sada su ponovo iskusili u Stellantisu. Nakon debakla s Alfom, uslijedio je i jedan s Fiatom.
Fiat se naime sada našao u problemima sa svojim modelom Topolino, malim električnim četverociklom koji je "brat blizanac" Opela Rocksa dostupnog u Hrvatskoj. Ovoga puta ime nije bilo sporno, već je vlastima za oko zapela mala talijanska zastava na "automobilu" koja se nalazi na karoseriji pokraj ručke za otvaranje vrata. Zbog toga je talijanska policija u luci u gradu Livorno zaplijenila čak 134 Topolina koji su upravo brodom stigli u državu.
Iako se radi o Fiatu, ovaj "automobil" se ne proizvodi u Italiji, već u Stellantisovoj tvornici u Maroku, gdje se također sklapaju sestrinski modeli Citroën Ami i Opel Rocks Electric. Zakon koji Fiatu zabranjuje korištenje talijanske zastave na "automobilu" proizvedenom izvan Italije datira iz prosinca 2003. godine. Po njemu prekršitelj može biti kažnjen s novčanom kaznom od 10.000 eura do 250.000 eura, a roba se može zaplijeniti.
Fiat ipak očito neće ostati bez auta, već će mu se vjerojatno dopustiti da skine zastave sa svojih "automobila" i zatim ih proda.
Talijanski proizvođač je nezadovoljan s odlukom, a njihov argument je da je "automobil" razvijen u Torinu. Glasnogovornik Stellantisa rekao je za La Repubblicu da je Fiat "poslovao u potpunosti u skladu s propisima", jasno stavljajući do znanja gdje se proizvodi Topolino bez pokušaja zavaravanja kupaca. Ipak, tvrtka je pristala ukloniti problematičnu naljepnicu kako bi deblokirala 134 "automobila" koji su zapali u luci.
Ono što je čudno u cijeloj ovoj priči jest da je Fiat prije godinu dana predstavio novi Topolino. To znači da su talijanske vlasti imale dovoljno vremena upozoriti Stellantis na mogućnost da im "automobili" nisu "po zakonu", kao što je to bilo u slučaju Milana koji je preimenovan i prije nego što je došao na tržište, samo nekoliko dana nakon premijere.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....