Audi Q4 e-tron
Struja se brzo podvlači pod kožu
Rešetkasto zatvorena prednja maska, stražnja svjetla provučena cijelom širinom petih vrata i aerodinamički naplaci sa širokim eko gumama jedini su detalji kojima potpuno električni, 459 cm dugački Q4 donekle odstupa od standardnih SUV modela iz Ingolstadta.
Slično je i u unutrašnjosti, gdje novost predstavljaju jedino digitalni instrumenti s parametrima rada električnog pogona, volan odrezan i u gornjem dijelu i lijepo oblikovana lebdeća središnja konzola s mini klizačem odabira brzina. Nakon ulaska nije potrebno davati kontakt, auto prepoznaje blizinu ključa i budi sve funkcije, pogon se sam aktivira i kreće se tiho, glatko i bestrzajno.
Dok početni 35 e-tron od 170 KS, pa i snažniji 40 e-tron od 204 KS pokreće sinkroni elektromotor koji snagu prenosi na stražnju osovinu, najsnažnija izvedba 50 e-tron od 299 KS dolazi s još jednim elektromotorom zaduženim da po potrebi pokreće prednju osovinu. To čini osjetnu razliku u vožnji - na taj način dostupan quattro pogon pridonosi ukupnoj masi sa svega 60 kilograma i nikako ne ugrožava gotovo savršen raspored težine dobiven pametnim razmještajem baterija, a prednji elektromotor pritom nije pretjerani potrošač struje jer se aktivira samo kad senzori osjete da bi zbog skliske ceste i slabijeg prianjanja moglo doći do zanošenja.
Koju god, međutim, izvedbu izabere vozač može očekivati primjetan potisak u leđa pri ubrzanju, nešto izraženiji u izvedbi 50 e-tron spremnoj stotku uhvatiti za tek 6,2 sekunde. U vožnji fascinira koliko težina od 2,1 tone ima malo odraza na osjećaj na volanu i ponašanje u vožnji. Izlaskom na autocestu elektro sklop glatko i progresivno vuče do limitiranih 180 na sat (kod 35 i 40 e- tron brzina je ograničena na 160 km/h), a razni profili vožnje omogućuju igranje s postavkama rada i brzine odziva pogonskog sklopa u cijelosti ili po segmentima.
Audi e-tron
Gorostasni SUV širom otvorio vrata elektrifikaciji
Nije bilo previše kompromisa pri izradi prvog potpuno električnog SUV modela iz Ingolstadta. Zapravo, nije ih bilo uopće. Gotovo pet metara duga i 2,5 tone teška palača na kotačima nudi se u dvije izvedbe, a već onu početnu pokreću elektromotori sistemske snage 313 KS, spremni katapultirati prestižni SUV do stotke za samo 6,8 sekundi.
Snažnijoj s 360 KS za istu stvar treba još manje, tek 5,7 sekundi. Uz pogon 4x4, maksimalnu brzinu oko 200 km/h i doseg od gotovo 450 kilometara jasno je da tu ništa nije prepušteno slučaju, pa će u ovom gorostasnom terencu na električni pogon uživati i najizbirljiviji.
S obzirom na ponuđenu tehnologiju, besprijekornu izradu i tradicionalni prestiž koji donosi Audijeva značka, početna cijena od 574.190 kuna i nije pretjerana.
Audi e-tron GT
S 598 KS cilja na vozače koji cestu vole zamijeniti trkaćom stazom
Da pogon na struju itekako može priuštiti obilatu dozu adrenalina više nije nikakva tajna, a to zorno pokazuje i Audi e-tron GT, atraktivni četverovratni coupé pogonjen elektromotorima snage 476 KS koji zahvaljujući litij-ionskoj bateriji kapaciteta od 83,7 kWh vozaču dopušta da se razmaše s papučicom gasa.
Deklarirani doseg, naime, iznosi čak 487 km. Koliko u njemu ima moći najbolje svjedoči što se stotka hvata za svega 4,1 sekundu, a maksimalna brzina iznosi 245 km/h. Impresivna je i brzina punjenja baterije smještene u podnicu kako bi se osiguralo nisko težište i gotovo savršen raspored mase u omjeru 50:50. Mogućnost napajanja baterije snagom od 270 kW osigurava doseg od dodatnih 100 km za svega 5 minuta.
Šlag na torti je izvedba RS e-tron GT s ukupnom sistemskom snagom od 598 KS sposoban ubrzati do stotke za 3,3 sekunde i pojuriti 250 km/h.
Doseg u gradu uglavnom se vrti oko 370 km, dok se na otvorenoj cesti laganijim ritmom može u komadu odvaliti i preko 400 km. Ponuda kreće od 388.410 kuna za početnu verziju 35 e-tron s baterijom od 55 kWh, dok za najsnažniji 50 e-tron (s baterijom od 77 kWh) treba izdvojiti 512.158 kuna.
Više potražite na www.audi.hr i na stranici ponude svih modela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....