Trenutačno Mazda u ponudi ima samo jedan električni model, SUV MX-30, međutim za nekoliko mjeseci će se stvari promijeniti jer na ljetou Europu stiže nasljednik Mazde 6 s električnim pogonom koji je upravo predstavljen. Novi model se zove Mazda 6e i izgleda kao vrlo zanimljiv konkurent Teslinom Modelu 3 i VW-u ID.7. S dosegom do 552 km i obiljem prostora, imat će prilično konkurentnu osnovnu cijenu, manju od 45.000 eura.
S dužinom od 492 cm, širinom od 189 cm i visinom od 149 cm, 6e je na tragu proporcija "stare" Mazde 6. Izgled je dosta futuristički, a auto se na prvi pogled doima kao ultramoderni konceptni model s mnogim stilskim poveznicama s Mazdinim modelima u trenutačnoj ponudi. Najdojmljiviji dio auta je prednji kraj kojim dominira ogromna osvijetljena maska pokraj koje su tanka i "oštra" LED svjetla.
Sa strane, Mazda otkriva liniju u stilu coupe automobila sa stražnjim nakošenim dijelom s petim vratima.
Stražnja svjetla s polukružnom grafikom i LED "letvicom" pune širine i naziv Mazda ispisan na sredini, dominiraju stražnjim dijelom.
Tu je i spojler koji se može izvući. Detalj za poboljšanje prianjanja i aerodinamike inače je karakteristika samo skupih sportskih auta i na Mazdi 6e izgleda vrlo spektakularno kada se aktivira iznad 90 km/h ili ručno putem kontrola u vozilu.
Prtljažnik s obujmom od 330 litara je "na papiru" slaba strana Mazde no na slikama izgleda mnogo veći. Nadalje, tu je i prednji prtljažnik od 70 litara, u koji možete smjestiti kabel za punjenje, i malo prtljage, poput sportske torbe.
Unutrašnjost Mazde vrlo je profinjena i po dizajnu i po završnoj obradi te korištenim materijalima. Sjedala u obliku školjke presvučena su mekom Nappa kožom, a armature imaju drugačiji dizajn i raspored od aktualnih modela Mazde. Auto ima digitalnu ploču s instrumentima od 10,2" i veliki središnji zaslon od 14,6" koji omogućuje upravljanje glavnim funkcijama automobila.
Velik je to odmak od dosadašnjih Mazdi čijim se Infotainment sustavom upravljalo s pomoću okretne tipke. Štoviše Mazda 6e uopće nema nikakve tipke na središnjoj konzoli koja je izuzetno minimalistička, samo s otvorima klima uređaja. Tu je i head-up zaslon proširene stvarnosti, koji projicira glavne informacije o vožnji virtualnih 7,5 m ispred vozača na površini stakla od 50 inča.
Od ostale opreme tu je Sony audio sustav sa 14 zvučnika, ambijentalno osvjetljenje u 64 boje i zaslon namijenjen putnicima na stražnjim sjedalima za upravljanje klima uređajem i pomicanje prednjeg sjedala sa stražnje klupe.
Prilikom početka prodaje, Mazda 6e će se nuditi se u dvije verzije. Verzija nazvana e-Skyactiv EV ima bateriju od 68,8 kWh i stražnje smješteni elektromotor za stražnji pogon, 258 KS i 320 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h traje 7,6 sekundi, a maksimalna brzina je 175 km/h. Autonomija u WLTP ciklusu za ovu verziju iznosi 479 km, a maksimalna snaga punjenja 200 kW, s mogućnošću punjenja baterije od 10 do 80 posto u 22 minute.
Verzija e-Skyactiv EV Long Range ima bateriju od 80 kWh i kombinirana je s jednim stražnjim motorom koji proizvodi 245 KS i 320 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h kod nje traje 7,8 sekundi, dok je najveća brzina također 175 km/h. Doseg ove varijante iznosi 552 km, ali snaga punjenja istosmjernom strujom iznosi 95 kW zbog, kako u Mazdi kažu, različitog kemijskog sustava baterije. Ovoj verziji za punjenje od 10 do 80 posto treba osjetno više, odnosno 45 minuta.
Nova Mazda 6e na tržište stiže tijekom ljeta, a očekuje se da će imati okvirnu početnu cijenu manju od 45.000 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....