I više je nego očito da prijelaz na električna vozila ne ide kako su neki proizvođači automobila predviđali.
Nekoliko proizvođača automobila već je odgodilo svoje ambiciozne ciljeve da u bliskoj budućnosti postanu isključivo električni.
Prošle godine Volkswagen je procijenio da će električna vozila činiti čak 80 posto godišnje prodaje u Europi do kraja desetljeća, no ne baš sjajan prijem ID modela potaknuo je Volkswagen da sada promjeni svoju strategiju.
Njemačka marka će sada jednu trećinu od 180 milijardi eura izdvojenih 2023. godine prvenstveno za sljedeću generaciju električnih vozila, potrošiti za nastavak razvoja motora s unutarnjim izgaranjem.
Ova najava dolazi od Arna Antlitza, glavnog financijskog direktora i glavnog operativnog direktora Volkswagen grupe. Dakle, umjesto na električne automobile tvrtka sada namjerava potrošiti otprilike 60 milijardi eura kako bi "održala automobile s motorima na unutarnje izgaranje konkurentnima".
Govoreći na događaju koji je održao Reuters u Münchenu, Antlitz je dodao da je "budućnost električna, ali prošlost nije gotova." To bi moglo značiti i odstupanje od prethodnog plana najavljenog krajem 2022. da VW od 2033. u Europi proizvodi i prodaje samo električne automobile.
Prošle godine, šef marke VW Thomas Schäfer nazvao je motore s unutarnjim izgaranjem "starom tehnologijom".
Opisao je rasprave oko sintetičkih goriva kao ništa više od "nepotrebne buke". To je izjavio unatoč činjenici da je Porsche, kolega iz VW grupe, aktivno uključen u proizvodnju sintetičkog goriva u tvornici u Čileu.
Druge vrhunske marke iz VW carstva također pomno prate kako se razvijaju održiva goriva. Bugatti čak razmišlja o dizajniranju benzinskih postaja koje bi se mogle instalirati u dvorišta vlasnika i puniti aute sintetičkim gorivom. Lamborghini vjeruje da bi se motor s unutarnjim izgaranjem mogao spasiti tako da ne koristi fosilna goriva. Bentley također istražuje goriva koja su gotovo ugljično neutralna.
Kad smo već kod VW koncerna, treba spomenuti da je Bentley za tri godine odgodio svoj cilj da postane samo električna marka do 2030. godine. I drugi proizvođači su povukli slične poteze. Ford više ne misli da može postati potpuno električan u Europi do 2030., a Aston Martin je također nedavno promijenio kurs i nastavit će proizvoditi automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem i u sljedećem desetljeću.
Jasno je da sve više i više automobilskih tvrtki preispituje svoje strategije električnih vozila budući da ljudi još nisu voljni napustiti motore s unutarnjim izgaranjem. Proizvođači automobila su u prilično teškoj situaciji jer su propisi o emisijama sve stroži, što zahtijeva velika ulaganja kako bi motori na fosilna goriva radili čišće. Istodobno, električna ofenziva iz Kine je velik razlog za zabrinutost globalnih igrača.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....