što se sprema?

Potpredsjednik Nissana: Idući GT-R će biti električan, no neće biti ‘poluproizvod‘, već rasni superauto

Nova generacija R36 neće uskoro doći na tržište jer tehnologija električnih automobila još nije zrela za ove vrste visokih performansi

Nissan GT-R 2023., ilustracija

 Nissan

Aktualni Nissan GT-R lansiran je 2007. godine, ali njegov je dizajn još stariji jer je baziran na konceptu Skyline GT-R iz 2001. godine. Iako supersportski automobili nemaju uobičajeni životni ciklus od šest do sedam godina kao normalna vozila, aktualna "Godzilla" se danas čini "starom poput mumije".

image

Nissan GT-R 2023., ilustracija

Nissan

U razgovoru s australskim časopisom Drive, Nissanov viši potpredsjednik Francois Bailly obećao je "da neće napraviti poluproizvod, i da im to nije namjera." Dodao je da Nissan ostaje predan izradi sportskih automobila i spomenuo da nije dobio posao u Nissanu da bi radio monovolumene.

Nova generacija R36 neće uskoro doći na tržište jer tehnologija električnih automobila još nije zrela za ove vrste visokih performansi, tvrdi Bailly. Francois Bailly time je aludirao na solid-state baterije, koje bi trebale stići tek 2028. godine.

image

Nissan GT-R 2023., ilustracija

Nissan

Prošle je godine divlji Hyper Force koncept s preko 1300 konjskih snaga nagovijestio mogućnost potpuno električnog GT-R-a s revolucionarnom baterijskom tehnologijom.

Matthew Wright, potpredsjednik inženjeringa pogonskih sklopova u Nissan Europe pohvalio je solid-state baterije. Govoreći za Auto Express,objasnio je da će one "promijeniti igru" povećanjem brzine punjenja i gustoće energije. Potom je rekao da će solid-state baterije riješiti jedan od glavnih problema sadašnjih električnih vozila - veliku masu.

image

Nissan GT-R 2023., ilustracija

Nissan

Ugradnja manje baterije uštedjela bi na težini, što bi predstavljalo veliku razliku za vozilo visokih performansi kao što je GT-R. Aktualni model koji je povučen s europskog tržišta 2022. godine, teži nešto više od 1,8 tona.

image

Nissan GT-R 2023., ilustracija

Nissan

Realno, novi GT-R vjerojatno neće izaći na tržište prije 2029. ili 2030. godine. Pod pretpostavkom da trenutni automobil ostane u ponudi do tada, R35 će do kraja desetljeća biti star 23 godine. No vjerojatno, auto neće preživjeti još 5-6 godina. Japanska publikacija Mag-X izvijestila je još u ožujku da će 2025. biti posljednja godina za trenutni GT-R. Ovu glasinu potaknula je Nissanova najava da će se 2025. godine GT-R u Japanu proizvoditi samo u ograničenom broju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 21:44