Kada je krajem prošlog tjedna predstavio Tesla Cybercab, Elon Musk je obećao da će se proizvoditi u "vrlo velikom" broju. Hrabre riječi, ali još uvijek postoji mnogo neugodnih regulatornih prepreka koje Tesla mora riješiti prije nego što ovo potpuno autonomno vozilo uopće nanjuši proizvodnu traku, a kamoli se počne proizvoditi u ozbiljnim količinama.
Kao i drugi Teslini modeli, Cybercab se oslanja na tehnologiju autonomne vožnje baziranu samo na kamerama, no nema upravljač, papučice ni ikakve druge kontrole. Iako to ima smisla za vozilo koje može samostalno voziti 100 posto vremena bez ikakve ljudske intervencije, zapravo nije nimalo lako dobiti odobrenje za postavljanje takvog vozila na javne ceste i postojeće robotaksi tvrtke zbog toga koriste vozila koje imaju fizičke kontrole iako voze potpuno samostalno.
S druge strane, svaki proizvođač automobila koji želi lansirati vozilo bez standardnih kontrola u SAD-u mora dobiti dopuštenje američke Nacionalne uprave za sigurnost prometa (NHTSA) da to učini. GM je još 2022. pokušao dobiti izuzeće za uvođenje svojih Cruise robotaksija bez normalnih kontrola, ali je nakon dvije godine odustao od zahtjeva nakon što je ostao bez odgovora službi.
No, ako Tesla uspije dobiti odobrenje NHTSA-e za uvođenje Cybercaba, trenutni propisi dopuštali bi im proizvodnju samo 2500 vozila godišnje bez volana i pedala, izvještava Bloomberg. To ne bi bilo dovoljno ni da se približno postigne Muskov cilj upravljanja ogromnom flotom robotaksija diljem Sjedinjenih Država i ciljevi za prodaju auta čak i privatnim kupcima. Prema profesoru prava na Sveučilištu Južne Karoline i stručnjaku za autonomna vozila, Bryantu Walkeru, "izuzeća nisu održiv put za masovnog proizvođača", osim ako "Kongres ne poveća ovo ograničenje".
Musk inzistira na tome da će Tesla početi proizvoditi Cybercab prije 2027., iako još nisu ni podnijeli zahtjev za izuzeće od NHTSA. Možda odugovlače zbog dramatičnog učinka ili je sve to uobičajena Teslina praksa po kojoj rokovi nisu baš previše relevantni ni bitni.
Tesla nema dozvolu za testiranje ili uvođenje auta bez vozača u Kaliforniji i vjerojatno je godinama udaljena od dobivanja iste. Možda bi bilo malo lakše staviti Cybercab na cestu u državama poput Teksasa, ali čak i tamo, Tesla se suočava s teškom borbom dokazivanja da je ova tehnologija spremna za praktičnu primjenu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....