Carina 100 posto

Kraj proboja kineskih jeftinih automobila? SAD im uvodi ogromne carine zbog kojih će jako poskupjeti

Vjeruje se da će predsjednik Biden uvesti carine u iznosu od gotovo 100 posto što je ogromno povećanje u odnosu na dosadašnjiih od 25 posto

Izvoz kineskih automobila, ilustracija

 Profimedia

Pravi proboj kineskih automobila na svjetska tržišta još nije ni počeo, već su im se ispriječile velike prepreke. Prema izvješćima iz SAD-a, čini se da je uvođenje velikih carina za kineske električne automobile "gotovo stvar". Vjeruje se da će predsjednik Joe Biden uvesti carine u iznosu od gotovo 100 posto.

image

US President Joe Biden listens to a question from reporters before boarding a limousine upon arrival at Seattle-Tacoma International Airport, in SeaTac, Washington, on May 10, 2024. (Photo by Mandel NGAN/AFP)

AFP

Ovo je ogromno povećanje u odnosu na prethodne carine od 25 posto i sigurno će drastično poskupiti kineske električne aute i tako im praktično uništiti šansu za velik ulazak na američko tržište.

Nove carine, o kojima je prvi izvijestio Wall Street Journal i koje će se vjerojatno uvesti već idućeg tjedna, primjenjivat će se ne samo na električna vozila, već i na baterije i solarne panele iz Kine. Sve ovo je rezultat revizije koja je započela 2022. godine.

image

Kineski automobili (ilustracija)

SCMP

Biden se već ranije obrušio na Kinesku industriju čelika tvrdeći da su kineske državne subvencije tvrtkama tržišna prevara. “Kineska je vlada predugo ulijevala državni novac u kineske čeličane, tjerajući ih da proizvedu što je više moguće čelika uz subvencioniranje”, rekao je Biden. “Oni se ne natječu. Oni varaju. I vidjeli smo štetu ovdje u Americi”, rekao je tom prilikom Biden.

Čini se da ni skorašnji predsjednički izbori neće pomoći Kinezima da se probiju u SAD. Donald Trump je sličnog mišljenja kao i Biden te je ranije istaknuo svoj plan za uvođenje carina od 60 posto za sve kineske proizvode koji dolaze u SAD.

image

Izvoz kineskih automobila (ilustracija)

Profimedia

Ipak, valja napomenuti da ove nove carine navodno ne čine ništa u uklanjanju velike rupe u zakonu koju bi Kina mogla iskoristiti za uvođenje električnih vozila u SAD. Radi se o Meksiku, državi u kojoj bi neke kineske tvrtke potencijalno mogle proizvoditi svoja električna vozila i tako zaobići carine. Prošli mjesec, pod pritiskom SAD-a, Meksiko je prestao nuditi savezne poticaje kineskim proizvođačima automobila za izgradnju proizvodnih pogona u državi, no Kinezi bi u Meksiko mogli doći i bez tih poticaja jer bi im se to zbog izbjegavanja carina moglo itekako isplatiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 17:11