SLABA POTRAŽNJA

Istraživanje: Jesu li plug-in hibridi zaista samo preskupi kompromis koji nema smisla i koji nitko ne želi?

U Europi nikako da probiju granicu od 10 posto tržišnog udjela, a u SAD-u je situacija još (mnogo) gora. Koji su razlozi za to?

Plug-in hibrid, ilustracija

 fotog/Tetra Images/Profimedia

Potrošači nisu baš prihvatili plug-in hibride onako kako su se neki proizvođači automobila nadali, a mnogi ih vide kao kompromitirano polovično rješenje koje kombinira najgore od oba svijeta, električnog i onog s motorima na unutarnje izgaranje. Skuplji su od tradicionalnih hibrida i ne odgovaraju potpuno iskustvu vlasništva potpuno električnog vozila.

Ni prodaja plug-in hibrida nije sjajna. U Europi nikako da probiju granicu od 10 posto tržišnog udjela, a u SAD-u je situacija još (mnogo) gora. Ove godine plug-in hibridi tamo čine neznatnih 1,9 posto ukupne prodaje novih vozila.

image

Zagreb, 190924.
Auto klub test Toyota C-HR PHEV.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX

CROPIX

Dakle, što koči PHEV-ove? Prvo i osnovno su očito troškovi. Nova studija JD Powera otkriva da je prosječna transakcijska cijena plug-in hibrida u SAD-u od siječnja do kolovoza u segmentu kompaktnih SUV vozila iznosila 48.700 dolara.

To je znatno skuplje od prosječne cijene od 36.900 dolara za kompaktni električni SUV i prosječne cijene od 37.700 dolara za usporedivi hibrid.

Tu je i zadovoljstvo kupaca, odnosno njegov nedostatak. Najnovija studija vlasništva električnih vozila JD Power u SAD-u daje turobnu sliku, s ukupnim zadovoljstvom plug-in hibridima od samo 669 bodova na ljestvici do 1000 bodova. Usporedbe radi, električna vozila imaju ocjenu od 716, dok su se premium električna vozila popela na 738 bodova.

image

Zagreb, 190924.
Auto klub test Toyota C-HR PHEV.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX

CROPIX

Dio nezadovoljstva proizlazi iz neočekivanih troškova. Mnogi vlasnici plug-in hibrida otkrivaju da njihova vozila imaju veće troškove vlasništva od očekivanih, a dvostruki zahtjevi za gorivom i punjenjem dvaju izvora energije pokazuju se većom gnjavažom nego što se očekivalo.

Mnogi potrošači također nemaju osjećaj da dobivaju dovoljno za svoj novac kada kupuju plug-in hibrid, osobito zato što često ne izgledaju nimalo drugačije od drugih verzija istog modela.

image

Zagreb, 100823.
Automobil Toyota Prius O-PHEV.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

Plug-in hibridi imaju svoje prednosti za određene ljude, ali kada pogledate to iskustvo vlasništva, ono sigurno nije tako pozitivno kao iskustvo vlasništva vozila na električni pogon", rekao je izvršni direktor EV prakse JD Powera Brent Gruber za Auto News.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. listopad 2024 16:32