KUPCI TO TRAŽE

I Porsche je promijenio planove. Njihovi novi električni modeli automobila dobit će i benzinske verzije!

Moguće je da bi Porsche obrnutim inženjeringom mogao preraditi svoje električne modele kako bi mogli prihvatiti motore s izgaranjem

Porsche Macan

 Porsche Media

Činilo se da je Porsche 100 posto posvećen elektrifikaciji. Nedavno predstavljeni novi Macan je isključivo na struju, a isto vrijedi i za novu generaciju modela 718 Boxster i Cayman koja stiže vrlo skoro.

No pad prodaje i nezainteresiranost tradicionalnih Porscheovih kupaca za električne automobile sada tjera Porsche da preispita svoje planove.

image

Porsche Macan

Porsche Media

Porsche je nedavno javno istupio protiv predložene europske zabrane motora s unutarnjim izgaranjem 2035. godine, a sada istražuje kako bi mogao rekonstruirati aktualne i buduće automobile koji su dizajnirani kao električna vozila kako bi se u njih mogli ugraditi benzinski ili hibridni pogonski motori.

Moguće je da bi Porsche obrnutim inženjeringom mogao preraditi svoje električne modele kako bi mogli prihvatiti motore s izgaranjem, nešto slično kao što Fiat trenutno radi sa svojim 500e. Međutim, čak i kad bi se definitivno odlučili na to, proći će godine prije nego što prerađeni model izađe na cestu, pod pretpostavkom da je uopće financijski isplativ.

Naime, prerada električnog modela u benzinski izuzetno je komplicirana, ne puno jednostavnija od razvoja potpuno novog modela.

image

Porsche Taycan

Porsche

Još jedno vozilo koje je Porsche zamislio kao električno vozilo, ali koje bi moglo biti kandidat za benzinske motore je budući veliki SUV, koji će u ponudi biti smješten iznad Cayennea i biti predstavljen 2028. Taj rok i velike dimenzije novog SUV-a daju mu veće izgleda da bude uspješno pretvoren u hibridni model.

"Mnogi kupci u premium i luksuznom segmentu gledaju u smjeru automobila s motorom s izgaranjem i postoji jasan trend", rekao je financijski direktor Porschea Lutz Meschke. “Osvježit ćemo naše automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem, uključujući Panameru i Cayenne, i naravno, nastavit ćemo se oslanjati na plug-in hibride”, dodao je Meschke.

image

Porsche Macan

Porsche Media

"Što se tiče naše elektrificirane linije, vrlo smo fleksibilni. Možemo proizvoditi aute s motorima s unutarnjim izgaranjem, plug-in hibride i električne automobile na jednoj proizvodnoj liniji u Leipzigu,” nastavio je Meschke. “Kada je riječ o istraživanju i razvoju, vidjet ćete više fleksibilnosti u nadolazećim godinama. Razvit ćemo nove derivate naših električnih vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem kako bismo dali pravi odgovor na zahtjeve kupaca.”

image

2024. Porsche 718 Spyder RS

Porsche

Porsche je svojedobno planirao da 80 posto njihove ponude budu električna vozila do 2030. godine. Preostalih 20 posto činio bi 911, koji je dobio svoj prvi hibridni model, ali nije trebao dobiti potpuno električni pogon sve do dubokih 2030-ih. Porsche je doživio rani uspjeh s Taycanom i ponukan time konstruira električni Macan i nadolazeće 718 na struju. Ali prodaja Taycana je ove godine jako pala unatoč predstavljanju redizajnirano modela. Pad je bio posebno velik na nekoć unosnom kineskom tržištu. S druge strane prodaja 718 s benzinskim motorima je dosta porasla jer su kupci "navalili" na njih dok još postoje. Porscheova operativna dobit pala je 26,7 posto na 5,5 milijardi eura u prva tri kvartala 2024. u odnosu na isto razdoblje 2023. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 20:08