Tesla je uvijek u središnju pažnje automobilske javnosti, bilo to zbog dobrih, loših ili "čudnih" vijesti. Posljednjih nekoliko mjeseca iz Tesle nam uglavnom dolaze samo loše i "čudne". Tesla je usred burnog razdoblja, a mnogi već katastrofično najavljuju kako je ovo - "početak kraja" za najveću priču autoindustrije u 21. stoljeću.
Da Tesli slijede burni dani bilo je jasno već krajem prošle godine kada je potražnja za električnim autima diljem svijeta počela padati. Kvartalni izvještaj za prva tri mjeseca 2024. samo je to potvrdio. Tesli ja pala prodaja i zarada, a zalihe neprodanih auta su se počele gomilati. Nedugo nakon toga, proizvođač automobila je otpustio 10 posto svoje globalne radne snage, a i Teslin šef razvoja baterija Drew Baglino i potpredsjednik za javnu politiku Rohan Patel također su podnijeli ostavke, izvijestio je Reuters. Potom je prije nekoliko dana stigla i vijest da je Tesla otpustila važan dio svog Supercharger tima (ili čak cijeli tim).
Otkazi u timu Superchargera potpuno su zbunili stručnjake i javnost jer ova Teslina mreža u posljednje vrije doživljava procvat otvaranjem za druge marke vozila. Superchargeri su najpouzdaniji punjači na svijetu i smatralo se da će otvaranje za druge marke "uništiti konkurenciju", no otpuštanjem tima sada je upitno i njihovo širenje. Wall Street Journal izvijestio je da su masovna otpuštanja zaustavila izgradnju Superchargera na desetak lokacija u Teksasu. Zbog svega ovoga nije jasno kakav je Teslin plan za budućnost, a mnogi su već počeli glasno govoriti o tome da se Musk zasitio Tesle i da polako počinje odustajati od svega.
Teslina viša direktorica infrastrukture za punjenje samo je jedna od vodećih ljudi koji su napustili tvrtku posljednjih dana. Uz Baglina, Patela i Tinucci, tvrtku je napustio Martin Viecha, koji je bio potpredsjednik za odnose s investitorima. Prije više od tjedan dana na svojoj LinkedIn stranici, Viecha je javno objavio da napušta kompaniju, ali je također rekao da će ostati još nekoliko mjeseci kako bi pomogao u tranziciji. Među ostalim odlascima su Daniel Ho, Teslin direktor za nove proizvode i programe vozila, i Allie Arebalo, koja je viša direktorica za ljudske resurse u tvrtki. Od gore spomenute grupe, Arebalo, Tinucci i Viecha su u tvrtki bili oko šest godina, dok su Baglino i Ho Tesli bili više od 10, odnosno 18 godina. To je više od 46 godina kombiniranog iskustva koje Tesla gubi, što samo može dovesti do novih pitanja o budućnosti tvrtke kao i o tome koliko bi još rukovoditelja moglo krenuti prema izlazu.
Usred svih otpuštanja i čudnih poteza uprave, Tesla također odustaje od svojih planova za ambiciozni projekt Gigacastinga, izvijestio je nedavno Reuters. Tesla je namjeravala implementirati novi oblik Gigacastinga, proizvodni proces koji koristi masivne preše za lijevanje velikih dijelova podvozja automobila umjesto tipične izrade podvozja od više malih dijelova koji se vare. Teslin cilj bio je proizvesti cijelo podvozje automobila kao jedan komad kako bi se smanjili troškovi i složenost. Reuters izvještava da su dva neimenovana izvora upoznata sa situacijom rekla da Tesla odustaje od svog plana lijevanja, koji je trebao biti implementiran po prvi put na novom jeftinijem automobilu Model 2. No Musk je nedavno, prema medijskim izvješćima, potpuno odustao i od toga automobila. Navodno je projekt Modela 2 pretvoren u projekt robotaksija što također nije previše optimistična vijest imajući na umu sve probleme koje Tesla ima s autonomnom vožnjom i probleme drugih proizvođača (GM-ov Cruise) s njihovim robotaksijima.
Bilo kako bilo, Tesla je očito u problemima, a hoće li se iz njih i ovoga puta izvući, kao što im je nebrojeno puta uspjelo kada su ih mnogi već otpisivali, ostaje za vidjeti. Sve uvelike ovisi o tome hoće li rasti broj potrošača koji žele kupiti električni auto, a to je vrlo upitno uz sadašnje cijene i minuse koje električni auti imaju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....