TEST

DACIA SANDERO STEPWAY Štedljivi kralj loših prometnica

Avanturistički opremljena dizelska izvedba sa 88 KS troši manje od 6 litara, odlično izgleda i nije skupa

Običan Sandero je solidan i pouzdan, ali u osnovi prilično jednostavan obiteljski automobil, no u izvedbi Stepway neprestana je meta pogleda i upita. Jedan od najčešćih je ima li 4x4 pogon? Ne, Sandero Stepway nema pogon na sva četiri kotača, ali neupućene promatrače ne treba kuditi u njihovu neznanju.

Stepway naime, povišenim podvozjem za dva centimetra, krovnim nosačima i efektnim offroad stylingom sa zaštitama najizloženijih dijelova blatobrana, pragova i podvozja na prvi pogled doista izgleda kao mali urbani terenac. Samo izvana, jer otvaranjem velikih vrata ukazuje se skromnije uređen, mada pristojan ambijent.

Izuzme li se poneki dodatak od ukrasne svijetle plastike, sigurnosne pojaseve u svijetlo sivoj boji i bolje oblikovana sjedala, sve ostalo jednako je kao u standardnom Sanderu. To znači tanašnu zvučnu izolaciju i povećanu bučnost u vožnji, materijale skromnije kvalitete na dodir, uz kompromisno složen popis opreme.

Pomalo je neobično da tako ušminkan Sandero dolazi sa samo jednim zračnim jastukom, ručno namjestivim retrovizorima te servo upravljačem i vozačkim sjedalom nepodesivim po visini, dok s druge strane već tvornički dolaze metalik lak, aluminijski naplaci, maglenke, klima uređaj, radio, prednji prozori na struju, daljinsko zaključavanje, ABS…

U cjelini, oprema je ipak pristojna, a naš testni primjerak imao je i doplatni zračni jastuk za suvozača. Na robusno i čvrsto podvozje, koje i najveće udarne rupe guta doslovce kao od šale dobro se nadovezuje i poznati Renaultov 1,5-litreni dizelaš, ovdje sa 88 KS.

Jest da je zbog slabije zvučne izolacije grublji i bučniji, pa zato i naporniji za vožnju nego u Renaultima, naročito na višim brzinama, pri kojima i sama karoserija postaje bučna, ali je povezan sa solidnim mjenjačem, vrlo dobro ubrzava i umjereno troši, u pravilu manje od šest litara.

TEHNIČKI PODACI

STEPWAY 1.5 dCi

Motor turbodizelski

Obujam 1461 ccm

Snaga 65 kW/88 KS pri 3750/min

Moment 200 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Pogon prednji

Dimenzije 402 x 175 x 155 cm

Osovinski razmak 259 cm

Prtljažnik 320 litara

Gume 195/55 R 16, Continental

Težina 1160 kg

Brzina 162 km/h

0-100 km/h 13,3 sekundi

Potrošnja 5,9 litara

Cijena 91.100 kuna

Cijena s doplatama 92.800 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 18:16