Duster se u protekle tri godine pokazao kao pravo rješenje za sve koji žele jednostavan, izdržljiv i cijenom dostupan terenac, a pritom im je pretpotopna Lada Niva pretjerano spartanska. Doduše, na terenuse teško nosi s Nivom, iako ima uvjerljiv, Nissanov 4x4 pogon i podnicu uzdignutu od tla 21 cm. No zato je u svemu ostalom tri koplja ispred, a posebno po udobnosti, u čemu je za Nivu prava kraljevska palača...
Ipak, uz robusnu izradu i diskontnu cijenu (osnovni model nudi se za 79.200, a prvi 4x4 za 94.500 kuna) najjači adut Dustera nije raskošna unutrašnjost, a još manje uglađena vožnja gradom, nego nastup izvan asfalta. A to je posebno naglašeno u offroaderski ušminkanoj izvedbi Extreme. Temelji se na srednjoj opremi Ambiance (klima, električna prednja stakla, daljinsko zaključavanje...) , izdaleka je prepoznatljiva po naljepnicama s grafikom kompasa i crnolakiranim čeličnim naplacima, a ponajviše po dva svjetla postavljena na krovni nosač.
SPREMNA ZA RELI DAKAR
Zapravo, bolje je reći dva reflektora – svjetla su toliko snažna, da ih je opasno uključivati u naseljenom mjestu tijekom dana. Barem ako ne želite oslijepiti prolaznike. Sve u svemu, sa crvenim kukicama za vuču, dodatno označenim crvenim strelicama na karoseriji, crnom maskom i stražnjim blatobranima, Duster Extreme djeluje kao da će se svaki čas pojaviti na startu utrke Dakar.
Unutrašnjost? U sliku stroja namijenjenog najtežim izazovima nikako se ne uklapaju bijelom plastikom ukrašene unutarnje kvake, otvori ventilacije i dio upravljača. Više tome u prilog ide serijski navigacijski uređaj Garmin, makar je prikaz teško pratiti zbog izraženih vibracija armature. Zato je bolje stati i u miru se koncentrirati na sliku s relativno malog i nepreglednog zaslona, s kojim je teško i upravljati u vožnji.
PROVJERENI DIZELAŠ BOLJA OPCIJA
Šminkerska izvedba Extreme dostupna je i s povoljnijim, ali rastrošnijim 1,6-litrenim benzincem (105 KS), ali znatno bolji izbor je provjereni dizelaš 1.5 dCi, koji uz pogon 4x4 broji 109 KS. Dobar razlog za izbor dizelaša je i osjetno manja potrošnja, makar ni ovdje nije niska kako smo očekivali. Naš prosjek od 7,4 litre moguć je jedino uz uključen samo prednji pogon, no čim zavrtite okretni prekidač kojim se mijenja pogon (2WD, Auto, Lock) i krenete izvan asfalta treba računati sa litrom i pol više.
Navikavanje traži i 6-stupanjski mjenjač, pohvalno preciznih hodova, ali s izrazito kratkim prvim stupnjem. To pomaže na terenu (brzinom od 5 km/h vozi se na 1000/min), no na asfaltu je najbolje kretati iz drugog stupnja. A stupnjevi i kasnije nisu raskošni, pa se brzinom od 40 km/h ugodno vozi već u četvrtom stupnju. Osim toga, i uz šest stupnjeva sve iznad 130 km/h je čisto forsiranje, čemu svjedoči i porast buke.
Za kraj, važno je reći da izvedba Extreme uz dizelaš 1.5 dCi i pogon 4x4 stoji 138.300 kn, jednako kao opremom darežljivija izvedba Laureate, koja uz alu naplatke od 16 cola serijski donosi i putno računalo, el. pokretane i grijane retrovizore, ali i preklopivo stražnje sjedalo.
DUSTER 1.5 DCI 4X4
Motor dizelski, common-rail
Obujam 1461 ccmSnaga 81 kW/109 KS pri 4000/min
Moment 240 Nm pri 1750/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 431,5 x 182 x 169,5 cm
Osovinski razmak 267 cm
Prtljažnik 443/1604 litara
Gume 215/65 R16
Masa/nosivost 1290/550 kg
Mjerenja
Brzina 168 km/h
0-100 km/h 12,5 sekundi
Potrošnja 7,4 litara
CIJENA
138.300 kn
S DOPLATAMA
141.724 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....