Borba protiv emisije CO2 i klimatskih promjena jasno je odredila razvoj automobila. Budućnost pripada struji. No kod drugih prijevoznih sredstava, klasični baterijski pogon nije previše pametna, isplativa i izvediva opcija.
Posebno je to izraženo kod zrakoplova koji su ogromni zagađivači i proizvođači stakleničkih plinova koji bi zbog teških baterija bili prilično neupotrebljivi, odnosno njihova bi nosivost bila izuzetno mala. Solarni avioni također za sada nemaju previše smisla pa su se neki proizvođači okrenuli sasvim drugačijoj ekološkoj tehnologiji za zrakoplove - gorivim ćelijama.
Hyundai Motor Group i Rolls-Royce Holdings (zrakoplovna, ne automobilska tvrtka) potpisali su pismo namjere da će zajedno razvijati održive pogonske sustave za zrakoplove.
Tvrtke će zajedno raditi na razvoju pogonskih sustava za male putničke bespilotne dronove. Sustavi bi trebali koristiti električni pogon, a struja bi se dobivala i vodikovih gorivih ćelija.
Tvrtke do 2025. namjeravaju razviti potpuno funkcionalni prototip, a nakon toga tehnologiju ponuditi i na tržištu. Korištenje gorivih ćelija, kako tvrde iz ove dvije tvrtke, omogućava električni pogon zrakoplova s malom bukom i niskim emisijama štetnih tvari u kombinaciji s dugim doletom.
Hyundai ima prilično mnogo iskustva s proizvodnjom i razvojem gorivih ćelija te je uz Toyotu na tom polju došao najdalje od svih proizvođača automobila. Rolls Royce Holdings jedan je od najvećih svjetskih proizvođača mlaznih motora za civilne zrakoplove, a proizvode i naprednu vojnu tehniku.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....