Pod okriljem Stellantis grupe nalazi se čak 16 brendova uključujući Abarth, Alfu Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lanciu, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall. Ali koji od njih prodaje najviše automobila?
Odgovor na ovo pitanje, koji bi neke od vas mogao iznenaditi, je Fiat. Prema Stellantisu, talijanski proizvođač automobila isporučio je preko 1,2 milijuna jedinica globalno prošle godine, uključujući Fiat Professional i Abarth, što ga čini najprodavanijim automobilskim brendom u grupi.
Iako Stellantis nije otkrio globalnu prodaju za sve svoje marke, rekao je da je Fiat s 1,2 milijuna isporuka ispred Peugeotovih 1,05 milijuna u istom razdoblju. Više od 80% prodaje Fiata dogodilo se u Europi i Južnoj Americi, naglašavajući važnost ove dvije regije za marku.
Fiat je bio dominantna automobilska sila u Brazilu, osiguravši 21,9% tržišnog udjela s 430.000 prodanih primjeraka u 2022. Pri tome je pomogla popularnost kamioneta Strade i Tora. Još jedan izvrstan učinak bio je u Turskoj s 18,7% tržišnog udjela, uglavnom zahvaljujući lokalno proizvedenom Tipu. Fiat je također bio vodeći na domaćem tržištu, Italiji, s 15,1% udjela.
U Europi je proizvođač automobila bio tržišni lider u segmentu gradskih automobila s modelima 500 i Pandom koji su unatoč starosti zauzeli impresivnih 43,8%.
Prema riječima izvršnog direktora marke Oliviera Francoisa, jedini putnički automobil s nultom emisijom u Fiatovoj trenutnoj liniji, Fiat 500e, prodan je u gotovo 120.000 jedinica u 2022., od čega je 66.000 registrirano u Europi. 500e bio je najprodavaniji EV u Italiji, drugi najbolji u Francuskoj i treći najbolji na 10 velikih europskih tržišta, uključujući Njemačku.
Zanimljivo, to je također bio najprodavaniji električni model Stellantisa, koji je činio veliki dio kumulativne prodaje od 288.000 električnih vozila godišnje za grupu. Imajte na umu da će urbani EV također postati dostupan u Sjedinjenim Državama počevši od 2024. godine.
Fiat je najavio planove za lansiranje nekoliko novih električnih vozila u sljedećih nekoliko godina, čime će se modernizirati europska ponuda marke.