TEHNIKA

ZIMSKE GUME NOKIAN WR A4: Prilagođene svim zimskim uvjetima

U bijelom paklu Ivala testirali smo novu zimsku gumu najsjevernijeg i najstarijeg proizvođača zimskih guma
 Nokian

Kako bi isprobali novu Nokianovu zimsku gumu WR A4 potegnuli smo sve do arktičkog kruga, u maleni Ivalo u finskoj Laponiji. Tamo, naime, taj finski proizvođač guma, poznat po tome što je izradio prvu zimsku gumu u povijesti, ima testni centar s velikim poligonom na zaleđenom jezeru, jedan od šest u tom dijelu svijeta.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Za testiranje nove sportske zimske gume domaćin je pripremio Audije RS 5, RS 4 te reli Golf VR 6. Novi model, naime, namijenjen je vozilima visokih performansi i izrađivat će se u veličinama od 16 do 21 cola te indeksima brzine od H (210 km/h) pa sve do W (270 km/h). Čitava lepeza proizvoda bit će na raspolaganju kupcima do jeseni, mnoge verzije nose XL oznaku najveće nosivosti u dotičnoj dimenziji, a ponudu su uključeni i modeli Run Flat.

Nokian je novi model zimske gume razvijao pune četiri godine, a u nju je, kako bi postala šampion raznovrsnih uvjeta zimi, ugrađena sva moderna tehnologija finskog gumarskog eksperta sa 82-godišnjim iskustvom. Koji je naročito ponosan na sjajne rezultate nove gume na bljuzgi. Čvrsta bočnica osigurava izravno upravljanje i brze reakcije pri visokim brzinama, a svaka brazda na atraktivno dizajniranoj gaznoj površini kompjuterski je optimizirana za određenu ulogu. Vanjski dio gume ima J oblik kako bi što bolje izbacivao snijeg i bljuzgu, a s takvim dezenom blokovi su čvrsto povezani, pa osiguravaju jednaki efekt bez obzira na radijus skretanja. Gusti blokovi osiguravaju maksimalnu kontaktnu površinu i garantiraju jednaku reakciju pri svim brzinama zbog minimalnih pomaka blokova, pa se guma na suhom i mokrom kolniku ponaša gotovo kao i ljetna. Sami blokovi na sebi imaju i lamelice, čiji je dizajn inspiriran tragom otisaka stopala stonoge, a osigurava vrlo nisku razinu buke. Zbog toga je WR A4 najtiša guma u proizvodnom programu Nokiana.

Mješavina od koje je izrađena gazna površina kombinira poznatu Nokianovu smjesu Hakkapeliitta (prilagođenu zahtjevnim i hladnim nordijskim zimama) i siliku (koja garantira dobre performanse u blažoj klimi). Rezultat je smjesa s visokim udjelom silike, ulja, funkcionalnim elastomerima i prirodnom gumom (koja osigurava kvalitetno prianjanje i na mokrom i na snijegu). Takva unikatna smjesa fino je ugođena za visoke performanse vozila kojima je namijenjena, a inženjeri su posebnu pažnju obratili na to da prianjanje koje nudi bude postojano na različitim temperaturama.

Voda je čest suputnik na cestama Središnje Europe zimi, a WR A4 se protiv aquaplanninga efikasno bori poprečnim kanalima koji usmjeravaju vodu prema van, odnosno prema dva široka uzdužna kanala, koji su polirani radi što bržeg izbacivanja vode. Osim sigurnosti, u ovoj se klasi od gume traži i udobnost, za što je zaslužena smjesa bočnice, koja efikasno upija buku i vibracije te posebno oblikovani kanal kojim guma nasjeda na naplatak.

S gumom Nokian WR A4 na autu, kažu finski stručnjaci, slobodno možete zaboraviti na vremensku prognozu, jer osigurava postojane performanse i balansirano ponašanje bez obzirna na stanje kolnika. A prvi testovi pokazuju da nudi prvoklasno prianjanje i brzinu reakcije na suhom i mokrom kolniku, vrlo nisku razinu buke, dok joj je ponašanje na snijegu 5 posto bolje od ionako odlične prethodnice, gume WR A3.

Bijeli pakao arktičkog kruga

Daleko na sjeveru, unutar arktičkog kruga, u Ivalu, finski je gumar izgradio enormno veliki testni centar, od milja zvan Bijeli pakao, po uzoru na Nürburgringov nadimak. finski rođak njemačkog Zelenog pakla proteže se na više od 700 hektara i sadrži više od 20 različitih testnih staza, a smješten je u potpunoj divljini, nekih 300 kilometara iznad sjeverne obratnice, što ga čini najsjevernijim testnim poligonom na svijetu. Tamo su temperature konstantno desetak i više stupnjeva ispod ništice, što Ivalo čini najboljim testnim centrom za zimske gume na planetu, koji omogućava njihovo cjelogodišnje 24-satno testiranje u ekstremnim uvjetima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 02:02