SVJESNO KRŠE ZAKON

Zašto Tesle ne staju ispred znaka stop? ‘Naši auti su pametniji od prometnih znakova‘

Ispred znaka stop treba potpuno zaustaviti vozilo, no čelnici Tesle misle drugačije
 Odd ANDERSEN/AFP/Profimedia

Prometni znak stop ima univerzalno značenje u cijelom svijetu.

Ne i u Teslinom.

Prema zakonu, ispred znaka stop potrebno je potpuno zaustaviti vozilo, no čelnici Tesle misle drugačije. Američki proizvođač svojim je klijentima ponudio sustav 'Full Self-Driving' koji im omogućuje da prolaze pored znaka za zaustavljanje bez potpunog zaustavljanja.

Iako spornim programom svjesno krše zakone mnogih država, Tesla tvrdi da nije riječ o ruganju sa zakonom već o normalnom prolasku pored znaka ukoliko sustav procijeni da u blizini nema ostalih sudionika u prometu.

Pored znaka stop, bez ugrožavanja ostalih, Tesla može proći brzinom od najviše 9 km/h.

image
Odd ANDERSEN/AFP/Profimedia

Iako zvuči kao razumno objašnjenje, nakon dva sastanka s Nacionalnom upravom za sigurnost prometa na autocestama (NHTSA), čelnici Tesle ipak su natjerani na povlačenje spornog programa.

Američki proizvođač električnih automobila u servis je pozvao 54 tisuće vozila sa softverom koji vozačima nudi opciju prolaska kroz križanje unatoč znaku stop.

Opoziv uključuje Modele S i X, proizvedene u razdoblju od 2016. do 2022., Modele 3 od 2017. do 2022., te Modele Y od 2020. do 2022.

Philip Koopman, profesor na Sveučilištu Carnegie Mellon, rekao je da se znakovi za zaustavljanje postavljaju da zaštite pješake i za djecu: 'Teslin program može pogrešno identificirati objekte. Što ako sustav procijeni da dijete koje prelazi ulicu nije 'relevantno' i ne stane? Program je nesiguran i nikada nije trebao biti implementiran u automobile.'

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 01:31