JEFTINA ŠMINKA

Zašto novi Mercedes GLC ima dodirni zaslon sa samo jednom funkcijom?

Teško se oteti dojmu da je Mercedes ovim rješenjem prvenstveno gledao na uštede u proizvodnji...

Mercedes GLC

 Mercedes-Benz
Teško se oteti dojmu da je Mercedes ovim rješenjem prvenstveno gledao na uštede u proizvodnji...

Na prvi pogled djeluje kao da je električni Mercedes-Benz GLC napravio korak dalje od ostalih modela marke kada je riječ o digitalizaciji kabine. Serijski dolazi s čak tri zaslona na armaturama, što ga razlikuje od većine drugih Mercedesa kod kojih je putnički dodirni zaslon s desne strane samo dio dodatne opreme. No upravo se tu krije neobičan detalj koji je mnogima promaknuo.

Naime, desni zaslon u osnovnoj izvedbi električnog GLC-a uopće nije zaslon. Mercedes ga naziva "digitally animated trim panel" (digitalno animirani ukrasni panel), a riječ je o svjetlećem dekorativnom panelu koji izgleda poput pravog dodirnog zaslona, ali nema nikakvu dodirnu funkciju. Drugim riječima, dodirivanje nema smisla, osim što ćete ostaviti otiske prstiju.

image

Mercedes-Benz GLC EQ

Mercedes-Benz

Taj panel služi isključivo kao vizualni element. Vozač može birati između dvanaest unaprijed definiranih grafika koje se prikazuju na površini, a prema dostupnim informacijama moguće je učitati i vlastitu sliku ili fotografiju. Ipak, interakcija tu prestaje. Nema izbornika, nema aplikacija, nema kontrole funkcija vozila. Izgleda kao zaslon, ali ponaša se kao ukras.

To je prilično drukčiji pristup u odnosu na ostale modele iz Stuttgarta. Kod CLA-a, C-Klase ili E-Klase, putnička strana u serijskoj opremi obično je zatvorena klasičnim dekorativnim panelom, često s osvijetljenim Mercedesovim zvjezdicama. Pravi putnički zaslon dolazi tek uz doplatu. Kod GLC-a je situacija obrnuta, panel je uvijek prisutan, ali funkcionalnost ovisi o razini opreme. Ako kupac želi stvarni zaslon ispred suvozača, mora se odlučiti za skuplji paket opreme već prilikom narudžbe vozila.

image

Mercedes-Benz GLC EQ

Mercedes-Benz

Postoji i treća opcija. Mercedes za električni GLC nudi i Hyperscreen, ali za razliku od drugih modela, ovdje je riječ o jednom velikom, zakrivljenom zaslonu koji se proteže cijelom širinom armature. Vizualno djeluje skladnije i luksuznije, no dostupan je isključivo uz skupi Premium Plus paket.

U konačnici, teško se oteti dojmu da je Mercedes ovim rješenjem prvenstveno gledao na uštede u proizvodnji. Veliki zasloni su postali jeftiniji i jednostavniji za integraciju od kvalitetno izrađenih, višeslojnih dekorativnih obloga, te je digitalno animirani panel očito je povoljnija alternativa. Vizualno djeluje moderno i "tehnološki", ali iza tog dojma stoji pragmatična odluka u kojoj je zaslon jednostavno jeftiniji od prave, vrhunski obrađene unutrašnje obloge.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2025 12:25