Više od dvije godine nakon studije, Talijani su početkom prosinca konačno predstavili i serijsko izdanje novog endura DesertX. Kao i studija, izgledom podsjeća na legendarnu Cagivu Elefant, s kojom je talijanski off-road virtuoz Edi Orioli dvaput - 1990. i 1994. - trijumfirao na reliju Pariz-Dakar.
Isto, međutim, vrijedi i za na ovogodišnjem salonu motocikala EICMA u Milanu predstavljenu MV Agustu 5.5 i 9.5. Ništa čudno. Ducati je, naime, osamdesetih bio u vlasništvu Cagive, koja je danas u rukama MV Aguste.
Na devedesete i legendarnu Cagivu Elefant, koja se kao 750 i 900 proizvodila od 1987. do 1998., podsjećaju ne samo bijela boja s crvenom i crnom crtom, nego i dva okrugla svjetla. DesertX je, međutim, neusporedivo vitkiji motocikl, čije linije - u prvom redu gotovo sasvim uspravni vjetrobran - podsjećaju na današnje motocikle s relija Dakar.
Srce novog endura vodom je hlađeni V2 s cilindrima pod 90 stupnjeva i 937 ccm, kojeg već poznajemo iz Multistrade i Monstera. Prema proizvođaču razvija 110 KS pri 9500 okretaja uz 92 Nm okretnog momenta pri umjerenih 6500 okretaja.
Prvih pet stupnjeva prijenosa - pogotovo prvi i drugi - kraći su nego na Multistradi, dok je šesti dulji da bi štedio gorivo na autocesti, što ne bi trebao biti problem budući da motocikl suh teži svega 202 kilograma. Uz to, raspolaže i spremnikom od lijepe 21 litre, a uz doplatu stiže i dodatni od 8 litara.
Spremnik goriva izrazito je uzak oko spoja sa sjedalom, što je sjajno prilikom stajanja na off-roadu, a na osjetljivim je mjestima ojačan i rešetkasti čelični okvir preuzet s Multistrade. Sjedalo je na priličnih 87,5 centimetara od tla, ali je zato hod ovjesa raskošna 23 centimetra sprijeda i 22 straga, uz udaljenost od tla od čak 25 centimetara, a kao stvorene za teren su i Pirellijeve gume Scorpion Rally STR - sprijeda čak 21 col, straga 19 cola.
Prvi put na Ducatiju. Pred kraj razvoja motocikl su osobno isprobali Ducatijev šef Claudio Domenicali i peterostruki svjetski enduro-prvak Antoine Meo na Sardiniji i u Africi.
Već iz tvornice talijanski enduro dolazi sa šest načina rada - Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro i Rally, a serijski se ugrađuju i kontrola proklizavanja, propinjanja na stražnji kotač i Cornering ABS (Bosch, može se i sasvim isključiti u načinima rada Enduro i Rally).
Talijanski enduro k nama stiže krajem travnja, a ima već i cijenu - stoji 130.990 kuna ili, ako vam je tako lakše, 17.500 eura, što znači da je tek tisuću eura skuplji od osnovne Multistrade V2, ali i suparničke Honde Africa Twin 1100 Adventure, Yamahe Ténéré 700, KTM 890 Adventure i Triumpha Tiger 900 Rally.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....