Iako je svaka druga najava proizvođača automobila ovih dana o nadolazećem električnom vozilu, tu i tamo nas iznenadi nešto mnogo zanimljivije. Poput ove vijesti.
Toyota, Mazda i Subaru održali su danas zajedničku konferenciju za novinare u Japanu na kojoj su govorili o novim motorima s unutarnjim izgaranjem. Ova tri proizvođača će se udružiti kako bi ubrzali razvoj i smanjili troškove.
Umjesto da razvijaju zajednički motor koji bi koristile koriste sve tri tvrtke, trio će raditi na "motorima s potpisom" koji će predstavljati njihove marke. Točnije, Toyota priprema nove četverocilindraše, Mazda opet teži rotacijskim motorima, a Subaru ima za cilj poboljšati bokser motor.
Novi pogonski sklopovi bit će kompatibilni s nekoliko CO2 neutralnih goriva i bit će u mogućnosti raditi na tekući vodik, biogorivo i sintetičko gorivo.
Uz najavu predstavljeno je i nekoliko uzoraka budućih motora.
Mazda je predstavila motore s jednim i dva rotora za primjene u električnim vozilima. Kao i u aktualnom MX-30, oni bi služili kao generatori za punjenje baterije i ne bi imali mehaničku vezu s kotačima.
Toyota je prikazala par rednih četverocilindričnih motora u razvoju, 1,5-litreni stroj koji je prikazan zasebno i također unutar prototipa, te veći dvolitreni motor. Tvrtka nije iznijela detalje o njima, jedino je istaknula da imaju "veliku snagu i visoku toplinsku učinkovitost".
Subaru je najavio hibridni sustav sljedeće generacije i također ga stavio u kamuflirani prototip Crosstreka.
Toyota, Mazda i Subaru potpuno su jasno dali do znanja da će ostati rivali unatoč udruživanju snaga u razvoju štedljivijih pogonskih sklopova.
Budući da će ovi novi motori biti manji, proizvođači tvrde da će njihovi budući modeli imati niže linije poklopca motora radi bolje aerodinamike kako bi se dodatno poboljšala učinkovitost.
Istovremeno, ove će promjene dizajnerima dati više slobode pri kreiranju budućih modela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....