PONUDA

ZAINTERESIRANI STE ZA EKOPOTICAJE? Evo što se nudi na domaćem tržištu!

 

Nova runda državnih poticaja za kupnju ekovozila je ovdje i tko god želi do državne subvencije treba čekati u niskom startu. Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, sutra će krenuti zaprimati zahtjeve, a kako poticaja nije bilo posljednje dvije godine ne treba sumnjati da će biti brzo razgrabljeni. Koliko god za subvencije namijenjene građanima – za koji tjedan slijedi i poziv za pravne osobe – bilo rezervirano opipljivih 12 milijuna kuna...

Nissan showcases Electric Ecosystem designed to deliver the future of driving today

Brzina je ključna: ne treba sumnjati da će nakon dvogodišnje suše poticaji biti brzo razgrabljeni, pa zainteresirani trebaju požuriti s prikupljanjem ponuda i predajom prijave. Nakon toga će, kao i dosad, imati šest mjeseci za kupnju. Poticaji će se nuditi od kraja travnja 2018., pa do završetka kalendarske godine ili dok se ne iskoriste. Nije teško dokučiti do čega će prije doći, a najveći dobitnici ovogodišnjih poticaja su električni automobili, čija se kupnja potiče u rekordnom iznosu od 80.000 kuna.

Što se nudi:

BMW i3 Zabavan za vožnju

Električni mališan od 399 cm stotku hvata za svega 7,3 sekunde, pojuriti može do 150 km/h, a tvornički deklarirani doseg s jednim punjenjem iznosi 300 kilometara.

Cijena: 307.912 kuna

Hyundai Ioniq Limuzina za pet

Korejska limuzina od 447 cm s jednim punjenjem prevaljuje 280 km, kako bi se štedjele litij-ionske polimerske baterije, brzina je zauzdana na 120 km/h.

Cijena: 271.990 kn

Hyundai Ioniq EV 2017.
Marin Tomas

Renault Zoe Clio na struju

Napokon smo dočekali da se Clio na struju počne prodavati i u Hrvatskoj. S poboljšanim baterijama doseg mu je čak 300 km, a pojuri i do 135 km/h.

Cijena: 233.900 kn

Volkswagen Golf GTE Najbolje iz dva svijeta

Za vožnju izuzetno zabavan njemački plug-in hibrid pogonjen je elektromotorom i turbobenzincem 1.4 TSI od 150 KS samo na struju vozi oko 40 km, a stotku hvata za kratkih 7,6 sekundi.

Cijena: 317.100 kn

Smart Fortwo ED Najpovoljniji na struju

Mališan rastegnut svega 270 cm i naoružan litij-ionskim baterijama s jednim punjenjem može dobaciti 160 kilometara. Izvedba ForFour dostupna za 181.625 kn

Cijena: 176.375 kn

Zagreb, 160817.
Test automobila Smart Smart Fortwo Electric Drive.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
CROPIX

Toyota Prius Plug-In Doktor hibridne vožnje

Pionir hibridne vožnje oduševljava u plug-in izvedbi – atraktivno dizajnirana limuzina samo na struju prevaljuje 50 km, a najveće brzina iznosi 135 km/h. Cijena: 290.000 kn

Volkswagen e-Up! Praktični mališan

S dužinom od 360 centimetara njemački električni mališan savršen je za vrludanje gradom. Stotku dohvaća za 12,4 s, a s jednim punjenjem dosegne 160 kilometara.

Cijena: 204.104 kn

Kia Niro plug-in Hibrid SUV lovi Priusa

Pokreće ga 1,6-lireni benzinac i baterija snage 8,9 kWh. Samo na struju je doseg 55 km

220.000 kuna

Nissan Feaf Doseg od 400 km

Novi Leaf s dometom od 400 km upravo stiže na tržište, a u prva tri mjeseca je u Europi na neviđeno uplaćeno 12.000 primjeraka

Ništa bez poticaja

Eko vozila inače kupuju uglavnom samo rent-a-car tvrtke

U Fondu za zaštitu okoliša i prirode u sljedeće tri godine namjeravaju sufinancirati kupnju 1200 ekoloških auta. U tu kategoriju po njima spadaju plug-in i električna vozila, ali ne više i klasični hibridi. Zanimljivo je, međutim, da prodaja ekoloških vozila nije išla slabo niti protekle dvije godine, sušne po pitanju poticaja. U 2016. je tako na tehničkim pregledima pojavilo 1843 hibrida, njih čak 496 više nego godinu dana ranije, sa 70 na 96 porastao je i broj plug-inova (+ 37), a impresionira i povećanje električnih auta. Njih je u 2016. bilo 224, čak 68 više nego godinu ranije. I dok se to još može protumačiti poticajima iz 2015., novi skok u 2017. jasno ukazuje na rast zastupljenosti eko vozila. No, razlog tome je uglavnom nabava rent-a-car tvrtki, najzaslužnijih što je lani broj elektroauta povećan na 277 (+53), dok je broj plug-in hibrida skočio na 132 (+36).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 00:05