SVE SE LAKO HAKIRA

ZABRINJAVAJUĆE OTKRIĆE Zaboravite na privatnost jer novi automobili 'pamte' gdje ste vozili, parkirali, koga ste zvali, sve kontakte i e-mailove...

Problem je u tome što ne postoji zakon koji regulira što bi automobil smio zadržavati od podataka, a što ne, pa proizvođači kolektiraju vaše podatke u realnom vremenu
 Youtube screenshot

Jeste li se ikad zapitali koliko vaš automobil zna o vama? Posebno je to izraženo ako vozite model novijeg godišta s nizom tehnoloških rješenja i sustava za povezivanje uz koje vaš automobil zapravo o vama zna ponekad i više od najboljeg prijatelja.

Istraživanje je proveo Washington Post, odnosno njihov kolumnist Geoffrey Fowler koji je, kako bi provjerio koliko automobili znaju o nama, odlučio rastaviti i „hakirati” Chevrolet Volt iz 2017. godine.

Cilj je bio pokazati kako „umreženi” modeli koji imaju sustave za povezivanje, odnosno mogućnost korištenja određenih usluga putem interneta zapravo imaju pohranjene sve vaše podatke.

Problem je u tome što ne postoji zakon koji regulira što bi automobil smio zadržavati od podataka, a što ne.

„Chevroletov priručnik nije sadržavao informacije o tome što sve automobil bilježi”, navodi Fowler.

Kako bi to otkrio, on je, kao što smo već napisali, rastavio i hakirao automobil, a ostao je u šoku kada je saznao što je sve zabilježeno. Pogledajte video:

Gdje se vozio, gdje je parkirao, koga je i kada zvao, kako mu se zovu kontakti u imeniku, koje su mail adrese ljudi s kojima je razgovarao, koje su slike profila njegovih kontakata – sve to uspio je „izvaditi” iz sustava.

Da stvar bude „bolja”, Bowler je osim hakiranja automobila odlučio hakirati i infotainment sustav koji je kupio na eBay-u.

Pogađate - isti je također zabilježio informacije bivšeg vlasnika koji je nekoliko puta tjedno zvao kontakt pod nazivom „Sweetie” (pretpostavljamo da je riječ o njegovoj djevojci...).

U svakom slučaju, kako ulazimo u novo doba „online” usluga, automobili postaju „računala na kotačima”, a jasno je kako je za potpunu prilagodbu pružateljima usluga potreban velik broj informacija, no time se naravno narušava ona doza privatnosti koju ste primjerice imali u automobilu na kojem niste mogli upariti mobitel, provjeravati prognozu, glasovnim naredbama dobivati povratne informacije...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 03:22