Toyota je od Yamahe naručila razvoj atmosferskog V8 motora koji radi isključivo na vodik. Vijest dolazi dok se Toyota, Mazda, Subaru i Kawasaki pripremaju za suradnju u naporima za produljenje životnog vijeka tehnologije unutarnjeg izgaranja, uz postizanje niskih ili nultih emisija.
Novi motor o kojem pišemo nije sasvim nov, već je način na koji se koristi gorivo. Naime, 5,0-litreni atmosferski V8 temelji se na motoru koji se koristi u Lexusu RC F coupeu, ali ima modifikacije na mlaznicama, glavama, usisnim granama i drugim komponentama.
Yamaha kaže da proizvodi 450 KS pri 6800/min i 540 Nm okretnog momenta pri 3600/min. To ga čini nešto manje moćnim od tradicionalnog, koji proizvodi 479 KS i 536 Nm okretnog momenta u RC F Track Editionu. Međutim, rado bismo prihvatili slabije brojke ako to znači da možemo imati V8 još godinama.
Yamahin inženjer Takeshi Yamada objasnio je da motor ima drugačiji karakter od konvencionalnog benzinskog motora: 'Motori na vodik imaju urođeni "prijateljski osjećaj" koji ih čini lakim za korištenje čak i bez pribjegavanja elektroničkim pomagalima za vožnju'.
'Svatko tko je došao testirati prototip automobila bio bi pomalo skeptičan, ali bi na kraju izašao iz automobila s velikim osmijehom na licu. Dok sam ovo gledao, počeo sam vjerovati da zapravo postoji ogroman potencijal u karakteristikama motora na vodik, umjesto da ih jednostavno tretiram kao zamjenu za benzin'.
U ovoj fazi niti jedna kompanija nije objavila ništa o tehnologiji koja će uskoro doći na ulice. No, s obzirom na to da je Toyota pokrenula Corollu na vodik u japanskoj seriji utrka Super Taikyu i također predstavila prototip GR Yarisa na vodik s istom tehnologijom, tvrtka je očito predana konceptu.
S obzirom na to da je bila pionir hibridne tehnologije, Toyota je sporo prihvatila ideju potpuno električnih vozila, a izvršni direktor Akio Toyoda održao je strastveni govor o pogrešci zabrane motora s unutarnjim izgaranjem: 'Ugljik je naš neprijatelj, a ne motor s unutarnjim izgaranjem', rekao je tijekom konferencije za novinare Japanskog udruženja proizvođača automobila (JAMA).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....