Europsko tržište automobila sprema se za val kineske inovacije, koja obećava ne samo obogatiti ponudu, već i promijeniti postojeće standarde u industriji.
U godini koja obećava biti prekretnicom za automobilsku industriju, europsko tržište bit će bogatije za puno novih modela kineskih SUV-ova. Oni spajaju naprednu tehnologiju i inovativne pogonske sustave, a dolaze s namjerom da zauzmu svoje mjesto na europskoj sceni.
Dugo vremena, kineski automobili u Europi nalazili su se u sivoj zoni između velikih očekivanja i stvarnih prodajnih rezultata.
Unatoč obećanjima da će revolucionarizirati tržište, često su zapinjali na putu do uspjeha zbog raznih izazova. Međutim, azijski proizvođači ne posustaju i najavljuju snažan povratak, posebice u segmentu SUV vozila za 2024. godinu, piše portal Motor 1.
Zvijezde ovog novog vala su modeli kao što su BYD Seal U, koji dolazi s modernim dizajnom i naprednim plug-in hibridnim tehnologijama, te GWM Wey 05 s impresivnim električnim dometom koji postavlja nove standarde za Europu. Nio EL6 obećava revoluciju s brzom zamjenom baterija, dok Omoda 5 uvodi minimalistički dizajn i efikasne pogonske sustave.
Novi Smart #3 predstavlja rezultat suradnje Mercedes-Benza i Geelyja, donoseći modernu estetiku i fleksibilne opcije pogona. S druge strane, Sportequipe 8 nudi jedinstveni trostruki pogon, dok se Xpeng G9 i Zeekr ističu svojom veličinom, tehnologijom i autonomijom.
Svi ovi modeli predstavljaju širok spektar mogućnosti, od benzinskih motora, preko plug-in hibrida, do potpuno električnih vozila. S cijenama koje se kreću od pristupačnih do premium segmenata, očekuje se da će ovi kineski SUV-ovi pružiti svježu perspektivu i novi izbor za europske kupce u potrazi za inovativnim i ekološki prihvatljivim opcijama.
BYD Seal U
U Kini se BYD Seal prodaje već četvrtu godinu, a sada je s faceliftom 2023. došao u Europu kao moderan SUV duljine od 4,70 metara, a ima plug-in hibridni i električni pogon. Ima pet sjedala, 1,5-litreni benzinski motor i elektromotor od 197 KS. Električni BYD Seal U ima pogon na prednje kotače, 218 KS, bateriju od 71,8 kWh i domet od 420 km (WLTP ciklus). Cijene još nisu poznate. Međutim, očekuje se oko 42.000 eura.
GWM Wey 05
GWM Wey 05 s duljinom od 4,87 metara i plug-in hibridnim motorom koji obećava električni domet od 146 km, što je rekord za Europu, vrlo je primamljiv.
Uskoro će se pojaviti na europskim tržištima, s 2,0-litrenim benzinskim motorom i elektromotorima ukupne snage 476 KS i baterijom od 39,67 kWh. Očekuje se kako će još uvijek neslužbene cijene iznositi manje od 56.000 eura.
Nio EL6
Nio EL6 (na tržištu u Kini kao ES6) također obećava. Novi električni SUV duljine 4,86 metara koji može automatski zamijeniti ispražnjenu bateriju napunjenom u četiri minute na jednoj od 27 Niovih zamjenskih stanica (od ožujka 2024.) diljem Europe.
Ovaj veliki SUV bez emisija ima dva elektromotora, 489 KS i pogon na sve kotače te bateriju od 75 ili 100 kWh za koju se kaže da omogućuje domet do 529 km. U Njemačkoj se Nio EL6 prodaje po osnovnoj cijeni od 53.500 eura bez baterije. Potonje se može kupiti za 12.000 eura ili jednostavno iznajmiti, što je opcija koja omogućuje pristup "zamjeni energije".
Omoda 5
Lansiranje Omode 5, benzinsko-električnog SUV-a kompanije Chery, započinje u Italiji i Španjolskoj. Omoda 5 je duga 4,40 metara i odlikuje se SUV coupé oblikom. Ima tehnološki i minimalistički interijer.
Benzinsku verziju pokreće 1,6-litreni motor s turbopunjačem sa 197 KS, a dolazi s pogonom na prednje kotače i 7-stupanjskim DSG-om. U Španjolskoj je osnovna cijena prilično razumnih 27.900 eura. Električna verzija Omode E5 s 204 KS, baterijom od 61 kWh i dometom od 430 km (WLTP ciklus) također se očekuje u ljeto 2024., a cijene u Španjolskoj počinju od 35.660 eura.
Smart #3
Novi Smart #3 možda nije 100 posto kineski, jer marku podupire zajednički pothvat Mercedes-Benza i Geelyja 50/50, ali proizvodnja u kineskoj tvornici u Xi‘anu znači da se još uvijek može naći na ovom popisu.
Zaobljeni, moderni SUV coupe oblik Smart #3 skriva SEA električnu platformu ispod karoserije duge 4,40 metara, koja koristi jedan ili dva motora s 272 ili 428 KS. Baterija od 49 ili 66 kWh jamči domet do 455 km. Cijena u Njemačkoj kreće se od 38.490 eura. U Francuskoj košta najmanje 37.315 eura, u Španjolskoj 39.400 eura.
Sportequipe 8
"Talijanska marka" upravo je lansirala plug-in hibridni SUV kineskog podrijetla sa 7 sjedala. To je Sportequipe 8. U Italiji je razvijen 4,70-metarski SUV temeljen na kineskom Chery Tiggo 8 Plus modelu.
Ima pogon na prednje kotače, a pogonski sklop PHEV sastoji se od 1,5-litrenog benzinskog motora u kombinaciji s dva elektromotora koji proizvode ukupno 317 konjskih snaga. Baterija od 19,3 kWh nudi električni domet od 80 km, a osnovna cijena u Italiji je 49.500 eura. U 2024. godini plug-in hibrid Sportequipe 8 također će se nuditi s LPG sustavom, koji je jedinstven u Europi: automobil s tri goriva.
Xpeng G9
Xpeng G9 nije nov, jer se već nudi na skandinavskim tržištima od 2023. godine, ali do kraja ove godine očekuje se da će električni SUV biti dostupan i u drugim europskim zemljama.
S duljinom od 4,89 metara, visokotehnološkim zračnim ovjesom, najveći je SUV na ovom popisu. Opremljen jednim ili dva elektromotora snage od 313 do 551 KS (FWD ili AWD), Xpeng G9 ima baterije s od 75,8 i 93,1 kWh i domet od 460 do 750 km prema WLTP ciklusu. U Nizozemskoj je osnovna cijena 57.990 eura, u Norveškoj košta 62.400 eura.
Zeekr X
Zeekr također ima velike planove za širenje u Europi i već je moguće naručiti novi Zeekr X u Njemačkoj, Nizozemskoj i Švedskoj. "X" je jedan od najkompaktnijih SUV-ova na ovom popisu, duljine 4,43 metra i električnog pogona na stražnje ili sve kotače. Dostupan s jednim ili dva elektromotora s ukupno 272 ili 428 KS (poput rođaka smart #3 sa SEA arhitekturom), ima domet od 425 do 455 km zahvaljujući bateriji od 69 kWh. U Njemačkoj cjenik počinje od 44.990 eura za "long range" model sa stražnjim pogonom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....