Afera Dieselgate i danas, pet godina nakon izbijanja vuče repove, a posljednja vijest vezana je uz tužbu njemačkih potrošača koji su kupili sporne VW modele sa softverom koji je pokazivao umanjenje emisije štetnih plinova.
Naime, Volkswagen i Savez njemačkih organizacija za zaštitu potrošača (vzbv) postigli nagodbu u iznosu od 830 milijuna eura koji će se podijeliti kao odšteta kupcima.
Prema nagodbi, gotovo 260.000 vlasnika spornih VW TDI modela iz Dieselgatea će dobiti pravo na odštetni paket koji se kreće u rasponu od 1350 eura do 6257 eura, ovisno o modelu i starosti vozila.
Iz vzbv-a kažu kako bi prosječna uplata trebala iznositi otprilike 15 posto prvobitne nabavne cijene vozila u trenutku kupnje.
Potrošači ovu nagodbu mogu prihvatiti ili je odbiti i pokrenuti vlastitu tužbu. Ipak, vzbv je primijetio da ponuda nudi oštećenicima da "uzmu ponuđeno brzo i sigurno."
Rok za očitovanje imaju do 20. travnja ove godine, a mogu potražiti i savjet odvjetnika.
I taj trošak će pokriti Volkswagen u iznosi od 190 eura, ako nakon savjetovanja oštećenici odluče prihvatiti nagodbu.
Kompenzacijski paket namijenjen je njemačkim građanima koji su kupili Volkswagen s dizelskim motorom EA189 do 31. prosinca 2015. godine.
Svi će vlasnici dobiti i dopis od VW-a o nagodbi koji će sadržati osobni identifikacijski broj (PIN) koji će moći unijeti na web stranicu - zajedno s ostalim informacijama -kako bi doznali iznos njihovog kompenzacijskog paketa.
Internetska stranica će se pokrenuti početkom ožujka, ali se u međuvremenu vlasnici mogu registrirati na newsletter na vergleich.volkswagen.de kako bi primali najnovije informacije.
Šef pravnih poslova Volkswagen AG, Hiltrud Werner, rekao je "Savez njemačkih potrošačkih organizacija i mi smo postigli pošteno i cjelovito rješenje o nagodbi" ... " i sada ćemo učiniti sve što je u našoj moći da ponudimo i izvršimo jednokratne isplate što brže je to moguće.”
Slično je rekao i glavni korporativni savjetnik Volkswagen AG, dr. Manfred Döss: „Dobro je što smo sada u mogućnosti ponuditi potrošačima nagodbu u suradnji sa Savezom njemačkih potrošačkih organizacija.
Ovo potvrđuje da je nagodba u ovom postupku razumno rješenje za sve - kupce, pravosuđe i Volkswagen."
Sasvim logično, Volkswagen više ne želi razvlačiti aferu Dieselgate, već ovaj problem, sada kao tehnološka firma i proizvođač električnih vozila koji želi primat na tržištu u tom segmentu već u bliskoj budućnosti, želi ostaviti daleko iza sebe ponudivši ovako veliki iznos nagodbe...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....