CILJA NA VRH KLASE

Vozili smo: Volvo S90 Impresivan spoj luksuza, tehnologije i vozačkog gušta

Švedska statusna limuzina postavljena na modularnu platformu SPA u odnosu na prethodnika S80 nudi značajan, iz aviona vidljiv tehnološki iskorak, veću raskoš, a uz međuosovinski razmak od 294 centimetara i znatno prostraniju unutrašnjost. I da, skoro sama vozi...
 Volvo

Nije potrebno puno da bi se shvatilo kako je Volvo S90 svemirski brod u odnosu na S80, svoj zubom vremena načeti prethodnik koji je u nepromijenjenom izdanju na tržištu životario još od 2007. Znači, punih deset godina...

Foto: Volvo

Novopridošla švedska statusna limuzina, poput novog XC90 postavljena na modularnu platformu SPA (Scalable Platform Architecture), nudi značajan, iz aviona vidljiv tehnološki iskorak, veću raskoš, a uz međuosovinski razmak od 294 centimetara (+10,5) i znatno prostraniju unutrašnjost.Sva je prilika, međutim, da neće zabilježiti značajniji tržišni uspjeh uz domaće favorite - Mercedes E-klase, BMW serije 5 i Audi A6. Uz hrabar, straga možda i prehrabar dizajn, S90 uz spomenuto društvo djeluje prilično otkačeno i sva je prilika da će biti izbor tek rijetkih vozačkih boema.

No, tijekom probnih vožnji okolicom Malage uvjerili smo se da švedska krstarica rastegnuta na 496 cm nije bez aduta. I to ne samo zbog arsenala napredne sigurnosne tehnologije, koliko god S90 sam čitao prometne znakove, po potrebi sam izbjegavao druge aute, pješake pa i krupnu divljač, te uz unaprijeđeni sustav Pilot Assist omogućivao djelomično autonomnu vožnju do brzine od 130 km/h. Osim toga, naime, S90 nudi i zabavu za upravljačem.

Za to je, doduše, potrebno izabrati način rada vožnje Dynamic, kad upravljač u sekundi oteža u rukama, na granici da bude čak i prekrut za brže manevre, precizna 8-stupanjska automatika počne razvlačiti brzine, a sasvim očigledno se ukruti i stražnji neovisni ovjes sa jednostrukom poprečnom oprugom od kompozita kao kod Chevrolet Corvette. Ili kod XC90, koji je tako lakši za 5 kilograma...

Prestižna limuzina, uz doplatu opremljena i zračnim ovjesom straga, tako ima i prpošnu stranu. Ipak, naglasak je na udobnosti, a na opušteniji pristup poziva i sama unutrašnjost, sa strujom namjestivim i ventiliranih sjedalima presvučenima finom kožom, drvenim ukrasima i naprednom multimedijom s okomito postavljenim zaslonom (s promjerom 9 inča u startnom paketu opreme Momentum ili 12,3 inča u skupljem paketu Inscription).

Ukratko

Zabavu za upravljačem donosi program Dynamic, u kojemu upravljač i ovjes otvrdnu, a osamstupanjska automatika krene razvlačiti brzine

Novi dizajnerski kod predstavljen na XC90 jasno se iščitava i na prednjoj masci statusne limuzine, čija cijena u izvedbi D4 (190 KS) starta na 434.040 kuna. Prestižnom unutrašnjošću dominira 12,3 i 9-inčni zaslon, preko kojega se upravlja svime, od klime do ventilacije sjedala

Volvo S90 sam izbjegava aute, pješake i životinje, a status sigurnosnih pomagala prikazuje se na instrumentnoj ploči, ali i head-up zaslonu. Straga se u sjedala od fine kože udobno mogu smjestiti i dvometraši. Turbobenzinac T5 sa 254 KS starta na 446.410 kuna, a žestoki T6 sa 320 KS na 548.660

Volvu zasad ne pada na pamet ponuditi potpuno autonomnu vožnju, no S90 do brzine od 130 km/h sam ostaje u izabranom traku, održava razmak i koči po potrebi

Na popisu dostupne motorizacije nema posebnih novosti, bar dok ne stigne za 2017. najavljeni brutalni plug-in hibrid T8, koji će pomoću 2,0-litrenog turbobenzinca i elektromotora isporučivati 407 KS i hvatati stotku za kratke 5,2 sekunde, te uz doseg na struju od 45 kilometara prosječnu potrošnju od tek 1,9 litara. Dotad ponudu čine provjereni dizelaši D4 (190 KS) i D5 (235 KS) te turbobenzinci T5 (254 KS) i T6 (320 KS), uz napomenu da snažnije izvedbe dolaze isključivo s pogonom 4x4.

Uglađen, gotovo do nečujnosti utišan dizelaš D5 u vožnji se pokazao očekivano moćnim, čemu uz izdašni okretni moment od 480 Nm pomaže i učinkoviti električni kompresor, koji gotovo u cijelosti rješava problem turbo-rupe. Ipak, njegova početna cijena od 490.850 kuna mnoge će kupce usmjeriti na povoljniji D4, koji starta na 434.040 kuna, dok će oba turbobenzinca, može se pretpostaviti, u nas ipak biti egzotika...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 02:27