AKTUALNO

VOZILI SMO VOLKSWAGEN POLO GTI Vučjak na cesti, ali i na stazi

 
 VW

Na španjolskoj stazi Ascari i okolnim brzim cestama isprobali smo novi njemački sportski bombon – Polo GTI napucan velikim 2,0-litrenim turbomotorom od 200 KS i 320 Nm, koji u paru s DSG mjenjačem stotku nabere za 6,7 sekundi i kazaljku brzinomjera zavrti do 237 km/h

Nedugo nakon predstavljanja standardnih verzija nove, šeste generacije Pola reaktivirana je i sportska verzija GTI, u sportskom smislu paprenija, a u tehnološkom ozbiljnija nego ikad prije. Na stazi Ascari na jugu Španjolske najsnažniji Polo dočekao nas je u tradicionalnom GTI izdanju: na muškije crte branika i crvenu crta cijelom širinom maske nadovezuju se crvena kočna kliješta i posebno dizajnirani 17 ili 18-colni naplaci. Uz podvozje bliže tlu za 1,5 centimetar, u odnosu na običan Polo izgleda pritajeno moćno, poput vučjaka koji potiho reži. Karirani uzorak sportski oblikovanih sjedala, već desetljećima zaštitni znak GTI ambijenta, i ovdje je najvidljivija naznaka temperamentnijeg karaktera auta. Izrada je naočigled čvrsta i masivna, a i serijska oprema, s automatskim kočenjem i sportskim detaljima, ostavlja dobar dojam. Na listi doplata je naravno, niz detalja koji daju okus posebnosti, poput virtualne instrumentne ploče s nekoliko konfiguracijskih načina prikaza i štopericom za mjerenje vremena na stazi te tamnim staklom presvučen velik i sadržajan dodirni zaslon. I važan detalj: gornji dio armature nije tvrd kao u običnom Polu, već mekan i masivan kao u Golfu.

VW

Vrijeme je za paljenje motora i izlazak na stazu: 2,0-litreni turbomotor od 200 KS i 320 Nm javlja se duboko i gromko, ali ne i bučno. Volkswagen obećaje hvatanje stotke za 6,7 sekundi i konačnu brzinu od 237 km/h, što u gradskom automobilu dugačkom 405 centimetara nije šala, unatoč masi od 1280 kilograma (bez vozača). Ručnog mjenjača nema i na raspolaganju je samo poznati DSG sa 6 brzina, serijski. Biramo sportski program rada pogonskog sklopa i krećemo u nizanje krugova. Motor grize, nabrijani mjenjač u desetinki sekunde diže i spušta brzine, a rad klackalicama iza volana djeluje kao dodatna emotivna veza vozača i auta, pa pojačava subjektivan dojam brzine. Dovoljno je nekoliko oštro odvezenih zavoja i Polo GTI, koji leži na sportski podešenom podvozju s jačim stabilizatorima, reći će sve o sebi.

Ugazi li se u zavoj preko mjere prednji dio će nastojati klizati van putanje, ali dovoljno je malo pustiti gas i već u sljedećoj sekundi, nakon minimalnih kuteva zanošenja stražnjeg dijela može se ponovno lupiti svom snagom po gasu i Polo GTI ostaje zalijepljen za stazu, uz topovsko ispaljivanje iz zavoja. Stabilnost koja plijeni zasluga je i elektrohidraulične blokade diferencijala s višelamelnom spojkom (XDS) koja prebacuje tako veliku snagu i moment na unutarnji kotač s boljim gripom. Vozaču daje dodatnu dozu sigurnosti i samopouzdanja, pa svako spuštanje u brzinu niže pa potom stiskanje gasa na izlasku iz zavoja donosi uživanje u dubokom zvuku i evidentno velikoj snazi motora. Volan i kotači pritom uvijek ostaje savršeno mirni, kao da je u pitanju upola manja snaga motora. Uz sve to Polo GTI ne djeluje sirov ni pretvrd, što najbolje dolazi do izražaja u okolnostima normalnog prometa i smirene vožnje. Ostaje dovoljno udoban i pitom, uz ugodan osjećaj sigurnosti i finog komfora, poput bogato opremljenog običnog Pola. Sve skupa, sjajna jurilica, vrh svoje klase.

Ukratko

Najjeftiniji je u klasi! Polo GTI košta iznenađujuće povoljnih 169.985 kuna. Za Peugeot 208 GTI (208 KS) treba dati 179.865 kuna, za Corsu OPC (210 KS) 193.590 kuna, za Clio R.S. (200 KS) 198.900 kuna…

Detalji u prepoznatljivom GTI stilu (izražajniji branici, crvena crta razvučena širinom hladnjaka, crvena kočna kliješta, novi 17-colni naplaci) udahnjuju Polu decentan, ali čvrst sportski nastup

Turbomotor 2.0 TSI (200 KS i 320 Nm) dolazi samo sa DSG mjenjačem (6 brzina). Naravno da sjedala imaju tradicionalni uzorak tkanine Clark, specifičan za GTI modele

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 16:03