STIŽE U OŽUJKU

VOZILI SMO Suzuki Vitara Stara priča u boljem izdanju

Četvrta generacija Vitare formom i dimenzijama vratila se korijenima, premda je i ona načinila poneki ustupak ustupak aktualnim trendovima pa se čak i 4X4 pogon preselio na listu dodatnih opcija

Prva generacija Vitare unijela je 1988. dašak svježine i novi pristup segmentu urbanih terenaca. Okretna, zabavna i ugodna za vožnju, simpatije je pobrala prihvatljivom cijenom i solidnim performansama van asfaltnih puteva zbog čega su se česte bile i ekstremne off road prerade.

Četvrtom generacijom, predstavljenom prošle godine u Parizu Japanci su se vratili izvornoj koncepciji, ali uz neizbježnu prilagodbu novim vremenima. Za početak dizajneri su stvorili ugodne uravnotežene linije, a u dvobojnoj verziji karoserije ne nedostaje ni doza osobnosti. Forma i visina, kao i dugački poklopac motora s preklopnim rubovima i malenim bočnim otvorima, podsjetnik su na prvo izdanje.

Platformu i veći dio mehanike nova Vitara dijeli sa Suzukijem SX4 S-Cross, ali 10 cm kraći međuosovinski razmak i 12,5 cm kraća karoserije gura ju u segment kojim vlada Nissan Juke. Dužinom od 418 cm Vitara je 4 cm duža od Juka, ali i jedan šira te 4,5n cm viša. Dodatni centimetri i kvadratne forme ostavile su traga na stražnjoj klupi koja pruža puno više komfora, ali ne i na prtljažniku. Vitara u osnovnoj postavci nudi 375 litara, odnosno 1120 s preklopljenim stražnjim sjedalima, dok Juke tu nudi 354 i 1189.

Vitara s pogonom samo na prednje kotače zvuči kao izdaja, no prilagodbu trendovima nemoguće je izbjeći. Pogon na sva četiri kotača dostupan je s benzinskim i dizelskim motorom uz nadoplatu (približno 16.800 kn), a šefovi Suzukija očekuje se da će čak 40 posto kupaca Vitare zatražiti integralni pogon, za razliku od prosjeka koji kod konkurencije iznosi tek 20 posto.

Upotrebljeni materijali i završna obrada unutrašnjosti djeluju kvalitetno, ali postoje detalji koji bi trebalo popraviti. Visina je pogođena i nema penjanja ni spuštanja u dobro dimenzionirano i profilirano sjedalo, a upravljač ima dobar hod podešavanja po visini i dubini.

Vitaru smo isprobali s prednjim pogonom i dizelskim 1.6 motorom (Made in Fiat), koji ima izdašan moment (320 Nm). Između 1300 i 3000 okretaja pruža sve što je potrebno za živahnu vožnju, a iznad 4000 postaje bučan i grub. Upravljač pokazuje znakove tromosti, ali ugodno je progresivan i daje realnu sliku o cesti,pa se Vitara (na 17-inčnim kotačima) s lakoćom vodi iz jednog zavoja u drugi. Putnički prostor dobro je zvučno izoliran, a pritužbe na ovjes mogu izreći samo putnici straga, i to tek nakon prelaska preko udarnih rupa.

Uz dva motora (atmosferski benzinac i turbodizel istog obujma i snage) najavljena su i dva paketa opreme, ali Suzuki još nije definirao cijene, premda se prvi modeli na tržištu očekuju već u ožujku.

1.6 DDiS 2WD

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1598 ccm

Snaga 120 KS pri 3750/min

Moment 320 pri 1750/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Prtljažnik 375/1120 litara

Masa 1230 kg

Brzina 178 km/h (procjena)

0-100 km/h 11 s (procjena)

Potrošnja 4,4 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 08:32