Forester je jedan od najpopularnijih modela Subarua i to još od prve generacije predstavljene 1997. godine.
Trenutno je aktualna peta generacija ovog svestranog japanskog crossovera, a mi smo potegnuli do sjevera Italije poviše vodom poplavljene Venecije i u okolicu Padove gdje smo na cestama i off-road poligonima isprobali najnoviju, osvježenu inačicu Forestera.
Kod Forestera koji vozi na kućnoj globalnoj platformi (SGP) najveća novost je e-boxer hibridni sklop koji kombinira 2,0-litreni benzinac od 150 KS i elektromotor od 16,7 KS koji je smješten unutar Lineatronic bestupnjevanog mjenjača, dok je pogon, već čuveni simetrični AWD na sva četiri kotača.
To sve skupa dobro funkcionira u praksi, a u vožnji smo se imali prilike uvjeriti kako su inženjeri na Foresteru odlično odradili kontrolu i stabilnost finim ugađanjem upravljačkog mehanizma i ovjesa.
Vibracije karoserije pritom su minimalne i van asfalta, a vožnja ostaje udobna bez obzira na podlogu. Motorni sklop pritom u praksi pokreće Forestera linearnije i s bržim odzivom na gas neko kod samo benzinske izvedbe.
Vozaču su na raspolaganju tri načina vožnje - samo na pogon 2.0 boxera, samo na pogon električnog motora te kao Motor Assist kombinacija, a mogu se birati i dva načina rada motora „Intelligent” i „Sport”.
Iz mirovanja ili pri niskoj brzini, Forestera pokreće samo električni motor, što omogućuje tihu vožnju bez emisije štetnih plinova do 50 km/h.
Ovisno o vozaču i stanju Litij-ionska baterije od 13,5 kW, u ovom načinu rada može se voziti oko 1,6 kilometara, što u gradu, u uvjetima kreni/stani i nije za zanemariti.
Pri srednjim brzinama kombiniraju se električni motor i boxer kako bi osigurali spomenuta linearnu ubrzanja i međuubrzanja, dok pri visokim brzinama Forestera pokreće samo benzinac koji istovremeno puni bateriju.
U finalu, kombinirano, vozač može računati s 11 posto nižom potrošnjom u odnosu na varijantu samo s benzincem.
Neutralnim voznim osobinama pridonosi smještaj motora s niskim težištem ispred prednje osovine te baterijskim sklopom iza stražnje, pa je težina između prednjeg i stražnjeg dijela Forestera uravnoteženija.
Japanci naglasak stavljaju i na hrpu inteligentnih dodataka za sigurnost poput pomoći u vožnji EyeSight (automatsko kočenje u nuždi, zadržavanje vozila unutar trake, adaptivni tempomat...), tehnologije prepoznavanja lica koja obavještava vozača ako registrira da je umoran ili mu nešto odvlači pažnju pod nazivom Driver Monitoring System te sustav koji se mogao isprobati na licu mjesta - nova funkcija automatskog kočenja u vožnji unatrag.
Na terenu do izražaja dolaze udaljenost podnice od tla od 220 mm te sustav X-Mode, sada dostupan s dvostrukom funkcijom i prilagođen za različite vremenske i cestovne uvjete, i moramo priznati da smo i u blatu i kaljuži podno Dolomita uživali u off-roadu.
Na koncu, prodaja osvježenog Subarua Forestera s e-boxer pogonom u Hrvatskoj započinje narudžbama od prosinca i s isporukama od siječnja. Cijene kao i temeljit izvještaj o Subaru Foresteru e-boxeru potražite u idućem broju tiskanog izdanja Auto kluba...
Ukratko
Forester u dužinu mjeri 4625 mm, širok je 1815 mm, i visok 1730 mm. Razmak od tla iznosi 220 mm, a kapacitet vuče 1870 kg
Dvolitreni benzinski motor raspolaže sa 150 KS i 194 Nm najvećeg okretnog momenta dok je najveća snaga električnog motora 12,3 kW ili 16,7 KS, a napaja se putem Li-ionske baterije od 13,5 kW i napona 118 V
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....