SPREMAN ZA LJETO

VOZILI SMO: SMART FORTWO CABRIO Za 12 sekundi u toplesu

Prodaja je započela i u Hrvatskoj gdje kabrio izvedba Smarta stoji 117.000 kuna

Nakon što je 2014. predstavljen u izvedbama ForTwo i ForFour, a godinu kasnije i s novim automatikom, Smartu je za popunjavanje osnovne ponude u novoj generaciji nedostajala još samo kabriolet izvedenica. Gotovo jednako važna kao i coupé izvedba (dosad je Smart bez krova našao put do 220.000 kupaca), bila je posebno iščekivana od strane fanova. I konačno, odsad, ili točnije - od kraja veljače i početka ožujka - u europskim je zemljama, pa i Hrvatskoj, dostupna i ona ( sa startnom cijenom od 117.000 kuna).

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

No, dok se pravom proljeću na našim cestama još možemo tek nadati, Smart ForTwo Cabrio se na španjolskoj obali, gdje smo ga isprobali, već našao u svom prirodnom okruženju. Vizualno sličan Coupéu, Cabrio se od njega osim po troslojnom platnenom krovu ukupne debljine 20 milimetara (u sklopu kojega se nalazi grijano stražnje staklo), distancira tek po detaljima poput užeg B nosača.

Prava se razlika zato itekako primjećuje s prvim zrakama sunca, kad se na pritisak tipke pokrov veličine 1,8 četvornih metara (4 posto više nego ranije) za samo 12 sekundi nabire iza glave vozača. Posao se, dakle, obavlja elektronski, a zanimljivo je da za to nije potrebno ni stati ni usporiti, jer mu ne smeta niti brzina od 155 km/h....

S druge strane, krov se može otvoriti i izvana, daljinskim upravljačem… No za pravi doživljaj kabrioleta Smart nudi i mogućnost potpunog uklanjanja bočnih krovnih lukova, koji se skidaju jednostavnim dvostrukim pritiskanjem uz tipke uz krovni nosač te potom pospremaju na posebno predviđeno mjesto u unutarnjoj oplati prtljažnih vrata. Gdje je, inače, moguće pohraniti i sitnice poput reflektirajućeg prsluka, prve pomoći ili trokuta...

​ForTwo je i dalje, dakako, nenadmašan po pitanju okretnosti, jer mu za okretanje treba samo 6,95 metara od rubnika do rubnika, odnosno 7,3 metra od zida do zida, pa probijanje kroz prometnu gužvu milijunskog grada s njim može biti čak i zabavno. O parkiranju, sa 269,5 centimetara dužine, da i ne govorimo.

Ovisno o odabiru, Cabrio stiže sa trocilindarskim 1,0-litrenim atmosferskim sa 71 KS ili 0,9-litrenim turbomotorom sa 90 KS (i to u početku isključivo s novim 6-stupanjskim mjenjačem Twinamic sa dvostrukom spojkom, dok će ručni biti dostupan nešto kasnije). Performanse su im prilično slične i u odnosu na Coupé i međusobno, s tim da je kod većeg primjetnije tek znatno bolje ubrzanje od 0 do 100 km/h (11,7 naspram 15,5 sekundi) dok su brzina i potrošnja vrlo slične (155 i 151 km/h; 4,2 i 4,3 l/100 km)…

Sigurnosti je, dakako, posvećena posebna pažnja pa je ForTwo Cabrio prošao posebne testove te osim ESP-a i Hill Starta može, između ostaloga, biti opremljen Crosswind Assistom i Lane Keeping Assistom.

K tome, podvrgnut je istim testovima izdržljivosti kakve inače prolaze svi Mercedesovi kabrioleti, uključujući čak i S-klasu, poput sklapanja i otvaranja krova 20.000 puta (predviđeni životni ciklus), rada na -15 do +80 stupnjeva Celzijusa, 500 uzastopnih posjeta autopraonici

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 13:19