Godine neispunjenih planova i lutanja u potrazi za primjerenim mjestom unutar grupe Volkswagen i na tržištu stvar su prošlosti. U tri kvartala 2017. Seat je bilježio ustaljeni dvocifreni rast prodaje čemu su najviše doprinijeli Leon, Ibiza i Ateca. I dok su tradicionalni modeli ispunili očekivanja, prvi španjolski SUV ih je nadmašio. Ateca se s lakoćom probila među deset najprodavanijih u svom segmentu, a isto se očekuje i od Arone.
Foto. Seat
Novi SUV (od Atece kraći 23 cm), nastao je na MQB AO platformi koju već koristi Ibiza. No, to nije jedino što je Arona pokupila od Ibize. Uočljive su i stilske poveznice, ali povišena podnica (19 cm), kao i elegantna kromirana letvica što se s podnožja bočnih stakala razvlači na treći krovni nosač s ugraviranom oznakom X, razbijaju svaku nedoumicu prvog pogleda. Kao i kod većine konkurenata (Renault Captur, Peugeot 2008, Kia Stonic, Hyundai Kona...) ponuđena je dvobojna karoserija (68 kombinacija), na što se nadovezuju i mogućnosti uređenja unutrašnjosti koja je u osnovi ista kao u Ibizi. Za dodatni offroad ugođaj (4x4 pogon nije predviđen) nisu izostali crni zaštitni profili na lukovima kotača, pragovima i podnožju odbojnika, te zaštita podvozja u boji aluminija.
Arona je 8 cm duža, 11 viša, a razmak među osovinama razlikuje se tek za par milimetara u odnosu na Ibizu. Ipak, prtljažnik je za 50-ak litara veći (400), dok se za upravljačem sjedi 5 cm više. Osim prostranijom unutrašnjošću pažnju privlači i bogatom serijskom opremom, te podužom listom dostupnih doplata među kojima je DSG mjenjač, 18 colni kotači, vrhunski audio sustav, te prilagodljivi ovjes, a najavljen je i TFT zaslon. U Hrvatsku Arona stiže početkom godine s početnom cijenom od 119.859 kn za 1.0 TSI (95 KS) s paketom opreme Reference. Isti trocilindarski motor bit će ponuđen i u snažnijoj izvedbi (115 KS), a u mjesecima koji slijedi ponudu će upotpuniti 1.5 TSI sa četiri cilindra i 150 KS, te turbodizelski 1.6 TDI sa 95 odnosno 115 KS. Kao i kod ostalih modela Seata, uz već spomenuti Reference, predviđeni su i paketi opreme Style, FR i Xcellence.
Pored 1.6 TDI u snažnijoj izvedbi, isprobali smo i 1.5 TSI. Radi uglađeno, gotovo je nečujan na nižim okretajima, a pored solidne konjice krasi ga i 250 Nm okretnog momenta u području od 1500 do 3500 okretaja. Više nego dovoljno da Arona postane živahna i okretna, spremna i za razvlačenje okretaja u što se uklapa ručni mjenjač preciznog, relativno kratkog hoda i dobro raspoređenih omjera. Sa 150 konja pod prednjim poklopcem na vidjelo izbijaju i vozne osobine. Unatoč povišenoj karoseriji nema snažnijeg odstupanja od ugođaja koji u vožnji pruža Ibiza. Upravljač i ovjes ulijevaju povjerenje, a solidnoj oslonjenosti na podlogu pridonose i 18 colni kotači. No, isti su krivi i za poneki dodatni zvuk rulanja kotača pri većim brzinama, poneku vibraciju više na oštrijim neravninama te za poneki decilitar veću potrošnju. No, zanemarimo li taj detalj, Arona pruža dobra kompromis između udobnosti i dinamičkih osobina.
Ukratko
Arona je prva u segmentu koja kupcima nudi prilagodljivi ovjes (FR paket), a poseban naglasak stavljen je na personalizaciju. Na listi doplata je i dvobojna karoserija u čak 68 kombinacija
Nakon Arone, Seatova ofenziva u SUV klasi nastavlja se modelom dimenzijama većim od Atece (7 sjedala). Ime još nije poznato, a putem interneta pristiglo je preko 130.000 prijedloga, čak i s tržišta na kojima Seat nije prisutan
Turbobenzinac 1.5 TSI s maksimalnih 250 Nm na 1500 okretaja vuče kao dizelaš, samo tiše i s manje vibracija, a prema tvorničkim podacima prosječna potrošnja je privlačnih 5,1 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....