Dvije godine trebalo je Renaultovim inženjerima da stvore Eolab – hibrid veličine Clija koji troši samo 1 l/100km. Jednako kao i trenutno najštedljiviji automobil na svijetu Volkswagen XL1, samo što Eolab može prevesti četiri osobe, ima jednak prtljažni prostor te nudi iste performanse i doseg kao aktulani Clio sa 120 KS. Nažalost, riječ je o prototipu, jer Eolab nije namijenjen prodaji. Automobil je izrađen kao odgovor na poziv francuske vlade Renaultu, Peugeotu i Citroenu da demonstriraju ideje povoljnih i štedljivih automobila koji bi se mogli masovno proizvoditi do kraja desetljeća. No, pojedine od čak 100 inovacija koje su Renaultovi inženjeri ugradili u Eolab, naći se svoj put do serijskih automobila i prije 2020.
Primjerice, pogon koji se sastoji od Twingovog trocilindraša sa 75 KS te genijalnog i u osnovi jednostavnog mjenjača u koji je ugrađen elektromotor od 50 kW, a koji nije ni teži ni veći od klasičnog 5-stupanjskog ručnog mjenjača. Francuzi tvrde da bi taj pogonski sklop mogao pokretati hibridnu verziju Clija nove generacije već 2018. Futuristički dizajniran prototip oblika kapljice vode ima aktivnu aerodinamiku – pokretni prednji spojler, zakrilca koja preusmjeravaju struju zraka, zatvarače glavčina kotača koji pretvaraju površinu naplatka u disk kad nije potrebno hlađenje kočnica i samopodešavajući zračni ovjes koji snižava visinu automobila pri višim brzinama.
Jedinstvenom Eloabu, kao i svakom prototipu, pristupamo oprezno, ali već nakon stotinjak metara dobivamo dojam da nije krhak, već spreman za vožnju. Prednja sjedala su niska i vrlo blizu prednjih kotača, a vjetrobran za današnje pojmove okomito postavljen da bi bio što manji i lakši. Treba se naviknuti i na nedostatak retrovizora, jer su umjesto njih ugrađene kamere koji projiciraju sliku na zaslone raspoređene po kokpitu. S obje strane upravljača je po jedan veličine iPhonea, a u sredini je tablet koji pokazuje rad cjelokupnog hibridnog sustava formata iPada.
Vrlo nizak položaj sjedenja daje sportski osjećaj u vožnji Eloaba, a kružnim prekidačem veličine golf-loptice u naslonu sjedala upravlja se mjenjačem. Eolab kreće samo na struju, mekano i nečujno, a tako može voziti 60 kilometara brzinom do 120 km/h prije nego potroši litij-ionske baterije kapaciteta 6,7 kWh. Zajedno, oba motora potjeraju Eolab s mjesta do 100 km/h za 9 sekundi, dok je najveća brzina ograničena na 160 km/h. Automobil u vožnji djeluje vrlo živahno, gotovo kao i Clio, a nudi i slično ležanje u zavoju usprkos ultratankim (145 mm), štedljivim gumama. Drastična ušteda na masi očito se isplati u svakom pogledu... Kočnica je pak, dosta osjetljiva kao što smo i navikli u starijim Renaultima i ne nudi previše osjećaja, na što smo navikli u hibridima. Jednostavno, Eolab vozi kao gotov, serijski automobil i to je ono što je najimpresivnije – zamislite da danas možete kupiti auto koji troši litru na 100 km i nije skuplji od Clija. Zvuči vrlo privlačno, zar ne?
Renault Eolab
Motor benzinski, 3 cil.
Obujam 999 ccm
Snaga 57 kW/75 KS
Okretni moment 95 Nm
Elektromotor 50 kW
Okretni moment 200 Nm
Baterija litij-ionska, 6,7 kWh
Mjenjač 3 stupnja prijenosa
Potrošnja 1 l/100 km
Ispuh CO2 22 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....