URBANI CROSSOVER

VOZILI SMO Opel Mokka X: veliki tehnološki iskorak za mali crossover

Uspješni njemački subkompaktni SUV izvana je redizajniran s mjerom i ukusom, iznutra temeljito osuvremenjen po uzoru na novu Astru, pa uz monolitnu izradu, izvrsne 1,6-litrene dizelske motore i solidan pogon na sve kotače pojačava ulogu jednog od favorita svoje klase
 Opel

Opelov mali crossover Mokka na čvrstom je drugom mjestu u najpropulzivnijoj klasi europskog tržišta, koja je ove godine narasla za golemih 28 posto. Na valu izvrsnih rezultata sredinom listopada u prodaju stiže temeljito osvježen model, koji u oznaci nosi dodatnu oznaku X, namijenjenu i svim ostalim sljedećim Opelima crossoverske naravi.

Foto: Opel

Pri prvom susretu uživo nov izgled otprve nam se dopao, a pogled najviše zadržavao na većim svjetlima s poput noža oštrim, ledeno bijelim diodnim dnevnim osvjetljenjem (u doplati mogu stići i sa sustavom AFL LED, koji automatski prilagođava svjetlosne snopove voznoj situaciji tako da se dobivaju najbolje moguće performanse svjetla bez imalo zasljepljivanja vozača iz suprotnog smjera). Nova svjetla dizajnerske i tehnološke korijene vuku s nove Astre i Insignije, a inspiracija novom Astrom očita je i sjedanjem na povišena sjedala, koja u doplati mogu biti vrhunske, ergonomski certificirane izvedbe (AGR).

No, najdublji dojam ostavlja vrlo solidna, gotovo monolitna izvedba nove unutrašnjosti, kao da je riječ o automobilu višeg klasnog i cjenovnog razreda. Na Astru podsjećaju i ugodni materijali, izvanredno dobra zvučna izolacija, a posebno dizajnerska rješenja instrumenata i armature, na kojoj dominira dodirni zaslon multimedijalnog uređaja IntelliLink. WiFi veza s internetom i povezivost s aplikacijama pametnih telefona funkcioniraju besprijekorno, tu je i vrlo dobra navigacija, komforan keyless sustav te cijeli set novih sigurnosnih sustava i uređaja - čitanje znakova, upozorenje od sudara, automatski sustav dojave nesreće OnStar…

Novosti ima i u segmentu motora, premda novi 1,4-litreni turbobenzinac (152 KS) povezan isključivo s automatskim, 6-stupanjskim mjenjačem, pogonom 4x4 i cijenom od 191.529 kuna hrvatskom tržištu vjerojatno neće biti pretjerano zanimljiv. Stoga smo za prvu vožnju odabrali verziju s provjerenim dizelašem 1.6 CDTI sa 136 KS, 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom 4x4 i ponovno se uvjerili kako je ovo kombinacija koja nije jeftina (stoji 184.069 kuna), ali i u Mokki X ima pun smisao.

Motor, na kojem su inženjeri dodatno smanjili vibracije i buku pa uglađenim radom često podsjeća na benzinca, ozbiljno grize u cijelom rasponu okretaja, a oduševio nas je potrošnjom koja se u normalnom ritmu vožnje i poštujući ograničenja brzine kretala samo oko pet litara.

Volan i mjenjač ugodni su pod rukama i kad se jače stisne gas, a s diskretnim radom ESP uređaja i pogona 4x4 vožnja po skliskom zavojitom asfaltu bila je ugodna i sigurna. Zagazili smo i na makadam s blatnjavim dionicama, na kojem je upadljiva čvrstoća, bez cvrčaka u unutrašnjosti čak pomalo impresionirala, a automatski rad pogona 4x4 na usponima bio od dobre pomoći.

Mokka i u najnovijem izdanju, naravno, nije alpinist, ali svakako može biti vjeran oslonac na dionicama izvan asfalta, za kojeg će u osnovnoj benzinskoj verziji 1.6 (115 KS) trebati izdvojiti 139.853 kune.

Ukratko

Uz oznaku X simpatični 4,28 metara dugi i robusni mali crossover dobio je moderniji izgled, a u opciji i stražnja diodna svjetla. Poboljšana izolacija prigušuje rad dizelskog motora na zvuk udaljenog baritona, a ni karoserija nije bučna pri bržoj vožnji

S odličnim, turbobenzinskim motorom 1.4 (140 KS) nova Mokka X stoji 161.725 kuna, a u verziji s tvorničkom plinskom instalacijom (LPG) čak i manje, 160.858 kuna

S povišenih sjedala promet se lako prati, a dozu zabave pruža nova generacija multimedijalnog sustava IntelliLink. Mokka X nudi dobru prostranost putničkog i prtljažnog prostora (356 litara), a u opremi i niz sigurnosnih uređaja. Uz doplatu može i grijanje volana

Dizelska Mokka X s ručnim mjenjačem, prednjim pogonom i 110 KS starta na 162.883 kune, a jača, sa 136 KS, na 164.929 (što uz dobar pogon 4x4 raste za 19.130 kuna)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. studeni 2024 00:25