FOTO, VIDEO

VOZILI SMO NOVU MERCEDES G-KLASU: Nevjerojatan spoj luksuza i terenske moći!

Kralj bespuća u novoj generaciji zadržava svoj kultni prepoznatljivi izgled, no zahvaljujući većem međuosovinskom razmaku te krućoj i čak 170 kg lakšoj karoseriji osjetno je udobniji pri vožnji na asfaltu. Ipak, najbolje od sebe i dalje daje u bespuću...
 Daimler AG

Već sama činjenica kako ćemo voziti novu generaciju ikonske G-klase, Mercedesovog ultimativnog terenca koji s traka silazi u istom karakterističnom obliku još od daleke 1979., čak je i kod iskusnih novinara izazvala veliki respekt. U Francusku, u poznatu vinsku regiju Languedoc-Roussillon, stigli smo na imanje i vinariju Château de Lastours sa 100 hektara vinograda, ali i sa 900 hektara brežuljkastog terena prošaranog stazama jedinstvenog off-road poligona, kako bismo isprobali legendarni “kockasti” Mercedes koji od ove godine na tržište stiže u nikad modernijem izdanju. Od inženjera i dizajnera uključenim u razvoj doznali smo kako je nova G-klasa zbilja nova, s 99 posto izmijenjenih dijelova, ali i kako je koncept sa šasijom ostao identičan dosadašnjem. Pritom su samo tri dijela preuzeta sa starog modela - prednja značka, kvake na vratima i poklopac rezervnog kotača! Tek kad stoje jedan pored drugog, očitije je kako je novi model prerastao dosadašnji po dimenzijama: 53 mm je dulji i 121 mm širi. Osim toga, zbog upotrebe lakih materijala G-klasa je čak 170 kg lakša od prethodne.

Foto: Daimler AG

Za razliku od vanjskog izgleda sa zadržanim genetskim kodom klasičnog modela, najveće su promjene zahvatile unutrašnjost koja je sada, osim što je prostranija u svim smjerovima, i bitno modernija. Kao i u E-klasi, vozač ispred sebe gleda u veliki, 12,3-inčni zaslon s prikazom virtualnih instrumenata, dok je u središnjem dijelu armature još jedan zaslon iste dijagonale. Uz najbolje materijale i izradu te više prostora u svim smjerovima ističemo 15 cm više za noge na stražnjim sjedalima.
Prvo smo sjeli u izvedbu G500 s 4.0 V8 BiTurbo motorom od 422 KS i 9-stupanjskom automatikom, koja nas je osvojila ugodnim nizanjem kilometara po asfaltu. Primjetili smo da problem još uvijek predstavljaju kratki zavoji, gdje naginjanje nije u potpunosti isključeno, no vozač i putnici sad više ne mogu patiti od morske bolesti. Svoje porijeklo nova G-klasa ni ne želi u potpunosti prikriti, jer ipak je inicijalno riječ o vozilu za neprohodne terene.

No, u odnosu na prethodni model ponašanje na cesti je bitno poboljšano. Ipak, najbolji dojam G-klasa pokazala je tijekom off-road vožnje, gdje se dokazao pogon na sve kotače s distribucijom 40:60 te novi nezavisni prednji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima, oslonjen na krutu šasiju. Uz 34 posto tvrđu šasiju i 50 posto kruću karoseriju, podnicom udaljenom od tla čak 27 cm te izbor načina vožnje putem prekidača Dynamic Select s novim G-modom (koji uvjetima vožnje prilagođava tvrdoću ovjesa i upravljača, izbora brzine u mjenjaču i doziranje papučice gasa), te tri 100 postotne blokade diferencijala s redukcijom, nova je G-klasa i najekstremnije ispite, od penjanja i spuštanja kamenim terenom do vožnje kroz duboku vodu (sada do 70 cm, ranije 60 cm) prošla u skladu sa svojim renomeom.

Nakon zapanjujućeg off-roada, uzbuđenje smo ponovo potražili na asfaltu i to za volanom modela G63 AMG u kojemu je dosadašnji 5,5-litreni V8 turbo zamijenio “mali” 4,0-litreni V8 BiTurbo od 585 KS (+14 KS) i 850 Nm, identičan onome u AMG GT R. Definitivno, vožnja u 2,5 tona teškoj zvijeri koju pogoni sportska motorčina, s pogledom kroz okomito staklo na poklopac motora i cestu kao s “barskog stolca”, neponovljivo je iskustvo. Jednostavno, G63 AMG izaziva strahopoštovanje i kod najiskusnijih vozača.

Upravo je nevjerojatno kako drži cestu, baš kao što je nevjerojatno da na terenu može sve što i “civilni” G500. Na koncu, Mercedes je ponovo spojio nemoguće i stvorio istinskog terenca koji se cestom vozi poput sportskog automobila, te pritom svemu dodao nevjerojatnu razinu luksuza. No, to ima i svoju cijenu pa tako G500 u domaćim salonima stoji 1.160,000 kuna, a AMG izvedba 1.600,000 kuna do registracije. Puno je to novca, no kako kažu u Mercedesu, kupaca za G-klasu nikad nije nedostajalo, a čak svaki drugi prodan na tržištima poput kineskog, ruskog ili bliskoistočnog je AMG.

Kod nove G-klase sve je moralo ostati isto kao i dosad, samo malo veće i prostranije, pa novi model u odnosu djeluje poput “restomod” tvorničke prerade

Za početak je Mercedes ponudio dvije izvedbe - G500 s cijenom od 1.160.000 i AMG63, dostupan za 1.600,000 kuna

Ispred vozača, baš kao u E-klasi, nalaze se atraktivni zaslon s prikazom virtualnih instrumenata te središnji zaslon - oba darežljive dijagonale od 12,3-inča

Sva Mercedesova tehnologija za sigurnost i udobnost, kao i multimedijski sustav kojim se upravlja putem zakretnog prekidača, dostupni su i u G-klasi. Riječ je o nevjerojatnom spoju luksuza i surove terenske moći

Zahvaljujući 11 cm duljem međuosovinskom razmaku mjesta u unutrašnjost ima osjetno više nego prije, a posebno straga gdje se za koljena nudi čak 15 cm više

AMG je prilagodio 4,0-litreni V8 BiTurbo: izmijenjeni su klipovi, te optimizirani hladnjak zraka i softver. Rezultat: 4,5 sekundi do 100 km/h i najveća brzina od 240 km/h

AMG63 je atraktivniji od G500: prednji branik ima veće otvore za ventilaciju, prošireni lukovi iznad kotača i naplaci od 22 inča djeluju moćno, a ispod pragova smještene su po dvije ispušne cijevi
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
31. srpanj 2024 00:24