Zavaljujemo se u najfinijom kožom presvučeno stražnje sjedalo i pritiskom prekidača zatvaramo vrata, pa na minijaturnom zaslonu na vratima sjedalo suvozača odmičemo sasvim prema naprijed i preklapamo. Otvara se golemi prostor. Mjesta ima u izobilju i za ljude više od 190 centimetara, jer je nova Sedmica čak 13 centimetara dulja i 5,1 centimetar viša od prethodne iz 2015.
Podešavamo temperaturu na 21,5 stupnjeva i uključujemo masažu, pa naslon sjedala naginjemo do 42,5 stupnjeva. Sad se već osjećamo kao u kućnom naslonjaču... Bavarci to zovu Executive Lounge. Zavjesice na prozorima podižu se i postupno se gasi ambijentalna rasvjeta, a iz Bowers & Wilkinsovog surrounda s 35 zvučnika i 1965 watta dopire opuštajuća melodija Oscarom nagrađenog njemačkog kompozitora Hansa Zimmera dok se iz krova spušta ekran od 80 centimetara u rezoluciji 8K.
Sedmica se upravo pretvorila u superluksuznu kino-dvoranu i na Netflixu odabiremo Top Gun: Maverick. Nedostaju nam još samo kokice. Ili šampanjac. Nije loše ni fotografu sprijeda, za upravljačem. Prvo je već pri ulasku odgledao pravi LightShow zahvaljujući osvijetljenoj kristalnoj traci koja se proteže od vrata do vrata, a zatim je sjeo za trokraki upravljač s blago zakrivljenom instrumentnom pločom, lebdećim središnjim grebenom i kristalnim izbornikom središnjeg upravljačkog sustava iDrive.
Na sve strane samo najfinija koža i alcantara, plemenito drvo, brušeni aluminij i klavirski lak. Izrada je filigranska. Ništa nije prepušteno slučaju, niti jedna sitnica. Osjećaj je kao u Rolls-Royceu. Samo suvremenijem. U svakom slučaju, sedmoj generaciji bavarske luksuzne limuzine konačno je, nakon punih 45 godina, uspjelo nadmašiti Mercedes S-klase.
Opuštanje na stražnjim sjedalima ne remeti ni vožnja, jer se Sedmica serijski isporučuje sa zračnim ovjesom, elektronički upravljanim amortizerima i ne pretjerano niskoprofilnim gumama 255/40 R21. I to bez omraženog run-flata. Posljedica? Luksuzna bavarska limuzina doslovce lebdi cestom. Čak se ni grube poprečne neravnine i udarne rupe ne osjećaju. Čudesno...
Pogotovo što zbog baterije i elektromotora teži čak 2,7 tona, pola više od dizelašem i dvama plug-in benzincima pokretanih 740d (286 KS), 750e (489 KS) i M 760e (571 KS) s kojima dijeli i platformu (CLAR). Apsolutno ništa ne remeti mir. Čak ni pogon, jer oba elektromotora rade u potpunoj tišini – i prednji od 258 KS i stražnji od 313 KS, odnosno ukupno čak 544 KS i vrtoglavih 745 Nm. Kao manevarska lokomotiva. Freude am Fahren?
Oh, da.... Itekako. Samo pet sekundi nakon što smo papučicu gasa pritisnuli do poda, 5,4 metra dugom luksuznom limuzinom već smo jurili 100 km/h, samo 11,4 sekundi kasnije digitalni brzinomjer već je ispisao 200 km/h, a zatim i elektronički ograničenih 240 km/h. Posljedica? Ne nedostaje nam V12.
Još je ljepše na otvorenoj cesti u podnožju Alpa južno od Münchena, jer se električni i7 xDrive 60 sjajno vozi po zavojima, premda je teška kategorija (2,7 tona). Tajna je u serijskom pogonu, ali i upravljanju na sva četiri kotača, kao i dvostrukim poprečnim ramenima sprijeda i multilinku straga, odnosno tragu kotača širem čak 4,8 centimetara u odnosu na prethodnika iz 2015. Težina se, dakako, osjeća, ali je sjajno pogođen ovjes i izuzetno precizan upravljač vješto skrivaju, pogotovo u programu Sport.
Jedino što kvari dojam je doseg. Premda tvornica s jednim punjenjem baterije od iskoristivih 101,7 kWh obećava 591 do 625 kilometara, u stvarnosti se u prosjeku staje svakih 350 kilometara, jer se prosječna potrošnja kreće oko 30 kWh.
Srećom, navigacija sjajno određuje zaustavljanja, a baterija podržava punjenje na superbrzim punionicama kao što je Ionity i to snagom od čak 195 kW, pa je već i desetominutno zaustavljanje dovoljno za sljedećih 160 kilometara. Cijena? I tu je električni i7 xDrive60 uspio nadmašiti Mercedes EQS 580 4Matic, električno izdanje S-klase, jer stoji 144.874 eura.
Ukratko
Električno izdanje nove serije 7 provozali smo početkom travnja cestama oko Münchena. Unatoč električnom pogonu ni na Autobahnu se ne osjeća kao stranac, jer dohvati i 240 km/h. Pritom, međutim, troši priličnih 36 kWh, pa na punjač mora svakih 300 kilometara
Swarovski nije sudjelovao samo pri dizajniranju prednje maske, nego i kristala u unutrašnjosti, koji služe za namještanje sjedala, pojačavanje radija i rukovanje središnjim upravljačkim sustavom. Materijali su prvorazredni, a izrada filigranska
U drugom se redu konačno sjedi udobno, pogotovo straga desno. Prostora ima u izobilju čak i za glave (5,1 cm viša od stare Sedmice), a sjedalo se može nagnuti do 42,5˚
Glazbom, klimom, zavjesicama, sjedalima... upravlja se 12,7-centimetarskim na dodir osjetljivim zaslonima na rukohvatima. Straga je sad luksuznije nego u S-klasi
Na cesti teško da danas postoji išta udobnije od i7, električnog izdanja Sedmice. Teži čak 2,7 tona, ali zahvaljujući zračnom ovjesu i elektronički upravljanim amortizerima doslovce lebdi cestom
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....