Prije deset godina čelnici Nissana povukli su hazarderski potez. Iz ponude su izbacili bljedunjave obiteljske modele Almera i Primera, a u pohod na Stari kontinent krenuo je eksperiment pod nazivom Qashqai. Začetnik klase gradskih crossovera preko noći je postao prodajni hit kojem ni višemjesečne liste čekanja nisu bile prepreka za osvajanje titule najprodavanijeg modela s Nissanovom značkom u Europi.
Foto Nissan
No u deset godina sve se promijenilo, Qashqai više nije solo igrač na tržištu, krosovermanija je poput virusa zarazila cijelu autoindustriju pa je u ponudi trenutačno više od 20 modela, od VW Tiguana i Mazde CX-5 do Škode Kodiaq, Hyundai Tucsona i Seat Atece. Qashqai je i u prvoj polovici godine najprodavaniji model u klasi s udjelom od 10 posto, no taj podatak, kao ni 2,3 milijuna prodanih primjeraka, Japancima ne jamče miran san. Ostanak na tronu redizajnirani Qashqai traži osvježenim dizajnom, bogatijom opremom, ali i novim tehnologijama, pije svega sustavom ProPILOT koji će premijeru u serijskom modelu imati početkom iduće godine, upravo u Qashqaiju.
ProPILOT se temelji na radarskim sustavima za održavanje vozila u prometnom traku i vožnji u gužvi te tempomatu, a u praksi funkcionira vrlo jednostavno. Iako to još nije 100 posto autonomni automobil, sustav automatski kontrolira ubrzanje i kočenje te korigira smjer u svom traku, na vozaču je samo odluka kojom brzinom i na kojoj distanci od automobila pred sobom želi voziti. Kompjuter sve potrebne informacije prikazuje na zaslonu između instrumenata. Već iduće godine sustav će biti dostupan i u novom X-Trailu i Leafu.
Radikalni estetski rezovi na Qashqaiju su izostali, no razlika u odnosu na prethodnika je očita. Prednji dio posve je redizajniran, upečatljiviji su farovi s naglašenijim LED potpisom, nov je branik, maska je povećana, a centralno mjesto unutar prednje maske zauzima novi plosnati znak Nissana. Stražnji dio uljepšala su nova svjetla i korigirani branik. Efektan redizajn karoserije prate i promjene u kabini. One se prije svega odnose na novi, na dnu razlomljeni upravljač i kvalitetnije materijale. Nissanov multimedijski sustav mnogo je pregledniji i jednostavniji za uporabu, a uz standardni DAB sustav kupci će moći nadoplatiti za Bose glazbeni sustav s 8 zvučnika.
Na bečkim ulicama iskušali smo baznu dizelsku verziju 1,5 dCi sa 110 KS koja ostavlja odličan dojam. Provjereni Renaultov turbodizelaš snagu i karakter pokazuje već pri 1500 o/min i ujednačeno, bez skokova i trzaja, vrlo progresivno odgovara na pedalu gasa. Zahvaljujući dorađenom ovjesu Qashqai u vožnji proizvodi manje buke i vibracija, a i karoserija je u zavojima osjetno mirnija. Iako još ne pruža prvorazrednu zabavu kao npr. Mazda CX-5, Qashqai s unaprijeđenim upravljačkim sustavom na cesti je vrlo uvjerljiv. Komfor ionako nikad nije bio upitan.
Ukratko Na okviru prednje maske sad je izvana nevidljiva kamera koja je dio Around View Monitora, Nissanova sustava kamera za parkiranje. Prije se nalazila na znaku. Uz stari, kupci mogu izabrati i novi, plosnati znak iza kojeg je smješten radar za kočenje u nuždi Dostupna su dva različita odbojnika. Dizajn je isti, ali od paketa N-Connecta nadalje na donjem dijelu odbojnika nalaze se mat srebrni umeci. Nova krovna antena ima oblik peraje morskog psa. Razlomljeni sportski upravljač u svim paketima opreme sada ima ravno dno, nova sjedala presvučena su mekom napa kožom, a zvučnu kulisu u kabini obogatio je Bose sustav s osam zvučnika |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....