REDIZAJN

VOZILI SMO: MERCEDES CLS Više svjetla i maska nalik CLA

Minimalističke promjene u izgledu, sofisticirana diodna tehnologija i novi mali turbodizelski motor, aduti su kojima njemačka limuzina coupeovske linije kreće u novi boj s Audijem A7 i BMW-om 6 Gran Coupe

Prvom generacijom serije CLS predstavljenom 2004. Mercedes je izazvao ovacije. Druga, još dotjeranija i elegantnija stigla je 2010., a s njom i rivali poput Audija A7, te BMW 6 Gran Coupe. No, pojava ozbiljnih konkurenata nije poremetila planove u Stuttgartu.

Na pola životnog vijeka i nakon 120.000 prodanih primjeraka, druga generacija CLS-a prošla je tek blago estetsko dotjerivanje i oboružavanje novim motorima i tehnologijama. Posebno zanimljiva su nova prednja svjetla koja su zadržala dosadašnju formu, ali zahvaljujući novoj tehnologiji postala učinkovitija.

24 svjetleće diode

Dok se Audi posve okrenuo laserskoj tehnologiji (korištenoj i na posljednjem pobjedničkom nastupu u Le Mansu), u Mercedesu su odlučili dodano unaprijediti već poznati sistem baziran na diodnim lampama, a rezultat je nazvan Multibeam Led. Svako prednje svjetlo na CLS-u koristi 24 svjetleće diode elementa koje elektronika pojedinačno kontrolira. Tako se smjer i intenzitet svjetlosnog snopa regulira u djeliću sekunde i prilagođuje vožnji i uvjetima vidljivosti na cesti. Sustav je istovremeno povezano s GPS-om, kako bi se pravilno i na najbolji način osvijetlio svaki zavoj, a osim dodatne prilagodbe, prema tvorničkim deklaracijama snažniji je čak je 20 posto od starog i može punom snagom osvijetliti cestu u dužini od 485 metara. Učinkovitost mu, doduše, nismo imali kad i gdje isprobati tijekom prvih probnih vožnji, pa smo pažnju usmjerili na nove motore u ponudi.

Prvo na dizelski 220 BlueTec, koji razvija 170 KS i 400 Nm, uz tvornički deklariranu prosječnu potrošnju od 4,6 litara. Zahvaljujući izdašnom okretnom momentu već na 1400 okretaja taj se četverocilindraš pokazao vrlo živahnim. U načinu rada Sport vožnja postaje još ugodnija zahvaljujući preciznosti i brzini upravljača koji ni u jednom trenu ne ostavlja mjesta sumnji što se događa s prednjim kotačima. Nijemci su se uistinu potrudili i CLS svojim voznim osobina, jednako kao i izgledom, uspješno bježi od klasične limuzine E klase na čijim je temeljima nastao.

Novi V6 benzinski biturbo

Sportskom ugođaju doprinosi i niska pozicija za upravljačem, dok unutrašnjost ne nudi toliko prostora koliko bi se moglo naslutiti prema vanjskim dimenzijama. Još bolji ugođaj u vožnji pruža novi V6 benzinski biturbo obujma 3,5 litara, koji razvija 333 KS i 480 Nm i troši 7,3 litre. Dolazi pod oznakom 400 i dodatno naglašava sportske ambicije, no bez agresivnosti koja je rezervirana za AMG verzije. Snažan je, ali istodobno uglađen i vrlo ujednačeno razvija snagu, osobito u kombinaciji s novim automatskim mjenjačem. Uz dva dodatna stupnja u odnosu na 7G-Tronic (koji ostaje u ponudi s pojedinim verzijama), novi 9G-Tronic omogućava niže okretaje motora, a time i manju potrošnju.

Novi CLS-a, kao i karavansku izvedbu Shooting Brake, prepoznat ćete po masci skrojenoj po uzoru na CLA, većim otvorima u podnožju redizajniranog odbojnike te zatamnjenim stražnjim lampama. Novosti u unutrašnjosti svode se na još bogatiji multimedijalni sustav, a cijela serija sofisticiranih sigurnosnih sustava okupljena je pod zajedničkim nazivom Mercedes Intelligent Drive, u koju spadaju i već spomenuta moćna Multibeam Led svjetla.

TEHNIČKI PODACI

220 BLUETEC

Motor turbodizelski, 2143 ccm

Snaga 125 kW/170 KS pri 3000/min

Moment 400 Nm pri 1400/min

Pogon na stražnje kotače

Mjenjač automatski, 9 stupnjeva

Osovinski razmak 287 cm

Masa 1865 kg

Brzina 226 km/h

0-100 km/h 8,3 sekunde

Potrošnja 4,6 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 03:41