NOVI MODEL

VOZILI SMO MAZDU 6 Malo šminke i puno bitnih poboljšanja kod japanske krstarice

Mazda je još jednom poboljšala svoju veliku limuzinu te joj je pritom podarila još malo svježiji izgled, ali i znatno bolju opremljenost, unaprijeđene vozne osobine i dorađenu benzinsku i dizelsku motorizaciju. Nema sumnje, Šestica je napravila dosad najveći iskorak
 Mazda

Vizualno blaga dotjeravanja modela, na pola životnog ciklusa ili čak i češća, najčešće se provuku ispod radara javnosti i potencijalnih kupaca, i to je zapravo prava šteta. Posebno ako se zna da neki od proizvođača već tradicionalno njeguju politiku stalnog osvježavanja i tehničkog dotjerivanja pa se njihovi automobili tako se kroz cijeli svoj životni vijek razvijaju baš poput živih bića. I bolje, jer oni s godinama, za razliku od nas, postaju sve savršeniji… Mazda 6 danas je miljama daleko od modela kojim je njezina još uvijek aktualna, treća generacija, predstavljena još tamo 2012. godine. U vizualnom, ali i svakom drugom smislu, kao što smo imali prilike uvjeriti se na paklenim vrućinama Mallorce, gdje je novinarima predstavljeno njezino najnovije izdanje.

Foto: Mazda

I premda se ovako na slikama doima tek blago osvježenom, susret uživo otkriva niz novosti u vanjskom izgledu Šestice, počevši od nove maske hladnjaka do novih svjetlosnih sklopova i pripadajućih im kromiranih ukrasa. Možda i najviše zahvaljujući njima, kao i detaljima poput većih i još više razmaknutih ispušnih cijevi straga, auto je dobio dodatnu dozu vizualne dinamike koja se, uostalom, jako dobro slaže s ostalim novostima. Primjerice, iznimno dotjeranom unutrašnjošću: slično kao i izvana, Šestica i u unutrašnjosti koristi nekoliko trikova zahvaljujući kojima se putnička kabina doima širom nego što to stvarno jest. Bočni ventilacijski otvori na armaturi, na primjer, tako su prošireni toliko da djelomično “ulaze” u prostor vrata… Materijali su, nadalje, ovdje znatno kvalitetniji nego do sada, pri čemu se posebno ističu drveni i metalizirani umeci te Nappa koža na (inače sasvim novim, nešto širim i udobnijim) sjedalima. Sve se ovdje jako trudi biti premium – po prvi put tu su i ventilirana sjedala – i mora se priznati da ta priča Šestici jako dobro pristaje. Noviteta je ovdje doista pregršt, toliko da ih je teško sve pobrojati, ali uz spomenute, nama se posebno dopala nova digitalna instrumentna ploča koja uz kombinaciju s prepoznavajem važećeg ograničenja brzine na obodu brzinomjera pokazuje i vozačevo eventualno prekoračenje.

Mazda

Head up zaslon dobio je novi, kvalitetniji prikaz, veći je i središnji displej, a tu su – također prvi put - kamere za prikaz 360 stupnjeva oko vozila. Novosti ima i pod prednjim poklopcem, a među njima se posebno ističe 2,5-litreni SkyActiv-G sa 194 KS, dostupan jedino u kombinaciji sa šeststupanjskim atutomatikom, koji se osim uvjerljivim performansama i uglađenim radom može pohvaliti i funkcijom deaktivacije dva cilindra. Tehnički su dotjerani i svi ostali motori u ponudi, a posebno nas se dojmila dizelska opcija koja je u praksi znatno tiša i ugodnija u svim uvjetima vožnje. Prodaja u Hrvatskoj već je službeno započela, a cijene startaju na oko 210 tisuća kuna za osnovni dvolitreni benzinac sa 145 KS te opremu koja je sada posložena tako da je već u startu osjetno bogatija…

Ukratko

Među motornim novostima ističe se 2.5 SkyActiv-G sa 194 KS i isključivanjem cilindara, dostupan u kombinaciji sa šeststupanjskim automatikom. Straga je Šestica dobila na prepoznatljivosti s većim ispušnim cijevima koje su sada pomaknute u rubove odbojnika

Zahvaljujući novim svjetlosnim sklopovima i širim kromiranim krilima oko (također nove) maske hladnjaka Mazda 6 djeluje niže i šire nego dosad. Unutrašnjost s nikad boljim materijalima i opcijama, kao i novim zaslonima, instrumentima i head up displayom doista je ugodno mjesto za boravak. Kad klima nije dovoljna tu su sad i ventilirana sjedala

Šestica je dorađena u svakom smislu, što je posebno primjetno na pogonskoj grupi. Motori su općenito uglađeniji, a upravljač se čini dosta otvrdnut u odnosu na prethodnika

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 10:03